י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עזריה לברקת: הפכת את העובדים למשחק

עימות חריף בוועדת הפנים: יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם תקף את ברקת, והאחרון לא נשאר חייב • צפו בוידאו הלוהט

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

דיון סוער נערך הבוקר (ב) בועדת הפנים של הכנסת בעקבות איומי העירייה לפטר אלפי עובדים בעקבות מאבק מול משרד האוצר על תקציבים. יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם תקף בחריפות את ראש העיר ניר ברקת, ושאל: "לאן הולך הכסף? תקציב הלשכה שלך גדל במיליוני שקלים בשנים האחרונות".

יו"ר הועדה פתח את הישיבה ותקף את ברקת: "אם לא מקבלים את עמדתך אז ישר שביתה, שליטה, הפגנות, וכל זה מכספי העירייה. אתה בוכה על זה שאין כסף לעירייה ומוציא כסף על הפגנות. ראיתי פה למטה משאיות זבל עם שלטים. מי בכלל נותן אישור לשלטים כאלה? גם אם מישהו חולק עליך בעירייה הוא לא משבית את האגף שלו. ירושלים יקרה לכולנו והיא צריכה לקבל תקציבים. חצי מיליארד שקל זה סכום דימיוני, זה תקציב של שתי ערים גדולות. השאלה לאן הולך הכסף. האוצר לא מחלק לאף גוף חצי מיליארד שקל בלי לבדוק לאן הולך הכסף".



ברקת המותקף שאל "סיימת"?

אמסלם השיב: "פה אני מנהל את הדיון, בעיריה תנהל את הישיבות איך שתרצה. למה החלטת להשבית?"

ברקת השיב ואמר: "לא בטוח שאתה מבין את האתגרים בעיר. אתה פעם אחר פעם מחפש מה לא בסדר. הקואליציה מאוזנת תקציבית 7 שנים. המערכת יחסים שלנו עם האוצר הייתה מצוינת ואני מקווה שגם תהיה מצויינות. חייבו אותנו לקצץ 200 מיליון שקל וזה 2000 משרות". ברקת המשיך ותקף את אמסלם: "אני מכיר אותך. אתה לא מחפש את טובת העיר".

אמסלם לא נשאר חייב. "אני לא רוצה לרדת לפסים האישיים. עיריית ירושלים מקבלת כמעט חצי מיליארד שקל. בוא ניקח כבסיס להשוואה את תקציב הלשכה שלך בשנים האחרונות".

ברקת התפרץ ואמר: "אם לרמה הזו אתה יורד אתה צריך להתבייש בהתנהגות שלך".

אמסלם השיב וחשף נתונים על הלשכה של ברקת: "בכסף ציבורי צריך לנהוג באחריות. בשנת 2008 בלשכת ראש העיר ירושלים היו שבעה וחצי תקנים. הלשכה עלתה 1.9 מיליון שקל מכספי העירייה. בשנת 2015 עלה מספר התקנים ל17 והעלות שלהם הם 6.8 מליון שקל".

ח”כ ‏אורי מקלב לשעבר סגן ראש העיר ירושלים אמר לברקת בדיון בוועדה: "מגיע לתושבי העיר לדעת מה עושים עם הכסף. לא כולם מתרגשים מפורמולה 1 על חומות העיר העתיקה".

ח"כ רחל עזריה לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים תקפה את ברקת בדיון: ״איימת על עובדים סתם. אתה ידעת וכולנו ידענו שלא יפוטר אף עובד אחד ושזה כלי למשא ומתן. יש פה אנשים שחשבו שהולכים לפטר אותם. יש להם ילדים, יש להם משפחות והם לא ידעו שהם בעצם חלק ממשחק. בשנים האחרונות יש יותר מדי השקעה במופעים גדולים וחד פעמיים סביב העיר ופחות מדי השקעה בחיי היום יום. פרויקט הבריכה האולימפית היא דוגמא לכך. היא הולכת לשתות את כל תקציב הפיס, במקום להשקיע אותו בשיפוץ בתי ספר וגני ילדים".
ירושלים ניר ברקת דודי אמסלם וועדה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד