י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

צפו בבעל נפרד בבכי: "דפנהל'ה שלי, תודה על כל רגע איתך"

מסע הלוויה קורע לב לדפנה מאיר הי"ד, שנרצחה אמש בביתה בעתניאל לעיני ילדיה • בתה רננה שהייתה נוכחת ברצח אמה: "אימוש, היית החברה הכי טובה שלי" • בעלה ספד לה בבכי: "אהבתנו חזקה מכדי להיות דבר חולף" • צפו בתיעוד

צפו בבעל נפרד בבכי: "דפנהל'ה שלי, תודה על כל רגע איתך"
קובי הר צבי



אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לדפנה מאיר הי"ד, שנרצחה אמש (א) בעתניאל לעיני ילדיה. מסע ההלוויה החל בעותניאל, שם ספדו לה שתיים מחברותיה, והמשיך לירושלים.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף הספיד: "כתוב שהרוגי מלכות יושבים ראשונה בגן עדן. הנרצחת השם יקום דמה יושבת ראשונה בגן עדן גם בגלל מעשיה הטובים. היא עסקה בפריה ורבייה בבניינו של עולם, הרוצחים האלה עוסקים בחורבנו של עולם. ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו, הבדילנו מהם ומכל המונם, כתוב שבזכות נשים צדקניות יגאלו ישראל, בזכותה של הצדקת הזאת יאמר לצרותינו די ויגאלו ישראל".

רננה, בתה בת ה-17 של המנוחה, קרעה את לב הסופדים כשאמרה: "סליחה אמא. סליחה שלא הצלחתי לעזור לך כשהיית צריכה. תראי לכמה אנשים אכפת ממך וכמה אנשים הגיעו. כמה אנשים באו ללוות אותך, קשה לי לחשוב שלא נצחק יותר, שלא נריב יותר, שלא נבכה יותר. קשה לי לחשוב שלא תלווי אותי לבקו"ם, לחופה, לחדר לידה. שלא נשב שוב לשתות תה ביחד ולדבר ב-12 בלילה. איבדתי את החברה הכי טובה, סליחה שלא הערכנו מספיק את מה שעשית עבורנו, אני מצטערת שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך".

השרה מירי רגב שייצגה את הממשלה ציינה: "בשם הממשלה באתי לבקש את סליחתך. לא הצלחנו לשמור עליך". גם שר החינוך נפתלי בנט ספד: "את החיים האחרונים נתת לילדייך היפים עד שברח המחבל וצנחת אל מותך. אנו עומדים מול עם אשר שולח את ילדיו לרצוח. אשר מנהיגיו מברכים על כל אלימות. עם המחלק סוכריות לרוצחי נשים וילדים. עוצמת הזעזוע שלנו כעוצמת השנאה השטנית שלכם. עם שגיבוריו הם רוצחי אימהות לא יבוא בקהל העמים. לעם כזה לא תהיה מדינה. בצפון תל אביב ובדרום הר חברון בירושלים ובחדרה. הם לא רוצים אותנו, בכל ארצנו. מחבל ארץ שומם הפכנו את יהודה ושומרון לחבלי ארץ מלאים ושוקקים בחצי מיליון יהודים ששבו לארצם. נמשיך לשבע מאות אלף. לתשע מאות אלף ולמיליון".



יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית, ספד: "דפנה, ראיתי את המוות על דלת ביתכם. את הקולות שאי אפשר לשכוח. הרוצח אולי רצח אותך, אבל את דפנתן הוא לא רצח. חיבקתי את נתן, והוא אמר לי ה' נתן ה' לקח. והוא אמר שאת קורבן ציבור, לא קורבן פרטי. אני פונה לממשלת ישראל. ברור לי שחיילנו יתפסו את הרוצח שרצח את דפנה. כל עוד מסתובבים מאות אלפי מרצחים פוטנציאלים דמנו לא ינוח. זו העת לעשות, לא לדבר. זו העת להגיב כנגד משנאננו המסיתים במסגדים וברשתות ובכל מקום. זו העת לחבק את 400000 המתיישבים שהגיעו בשם כל ממשלת ישראל לעשות את שליחותכם. קורבן הציבור הזה לא לחינם. דפנה ראויה להיות מגש הכסף שעליו תקבל עתניאל והישובים כולם ריבונות ישראלית".

בעלה נתן ספד לה בדמעות: "איתי מלבנון כלה. שש אוצרות השארת לי לשמור עליהם בשבילך. אבא יקר, היתומים שלי הם היתומים שלך. תן לנו כח. דפנהלה שלי תודה על כל רגע איתך וסליחה על כל הפעמים שפגעתי בך. אהבתנו חזקה מכדי להיות דבר חולף. נוחי לשלום ותעלי לגורלך לקץ הימים במהרה בימינו אמן".

‏עטרה, האם המאמצת מקיבוץ טירת צבי, סיפרה: "התנאי של דפנה להתחתן עם נתן, שלא משנה כמה ילדים יהיו להם, הם יאמצו ילדים נוספים. ‏כששאלתי אותה איך היא מספיקה הכל היא עונה: אני חיה כל יום כאילו הוא היום האחרון בחיים שלי".

הלווייתה של דפנה מאיר הי"ד. צילום: קובי הר צבי















































































הלוויה דפנה מאיר עתניאל רצח הספדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד