כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בין הקוויטלאך: הרבי עושה שטייגען

חסידות ויז'ניץ נלהבת עקב תיעוד נדיר מחדר הלימוד של הרבי • בחדרי חרדים חושף את הסיפור המלא

הרבי מויז'ניץ רכון על שולחנו ולומד
הרבי מויז'ניץ רכון על שולחנו ולומד

בתמונה שהופצה הבוקר (ב) ברשתות החברתיות, נראה האדמו"ר מויז'ניץ הוגה בלימוד בשעות המאוחרות של הלילה, בחדרו בו הוא מקבל קהל מידי ערב, בבית זקנו האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זי"ע.

'בחדרי חרדים' בדק מה מסתתר מאחורי התמונה המרגשת את עולם החסידות בכלל ואת חסידי ויז'ניץ בפרט, ובה האדמו"ר נשען על שולחנו ורכון על תלמודו.

מתברר כי באחד מימי השבוע בתקופה האחרונה, בעת קבלת הקהל, הורה הרבי למשב"ק כמידי פעם בפעם על הפסקה קצרה, יהודי מחו"ל שהגיע באותה עת לפקוד את מעון הרבי, עמד על יד הדלת. וכשהמשב"ק פתח את הדלת הוא הציץ מיד בין החרכים, ולפניו נתגלה המחזה של מה הרבי עושה בהפסקות בין הקוויטלא'ך. היהודי לא יכל להתאפק וצילם מיד את המחזה, כמובן ללא שאף אחד הבחין בכך.

בחצר ויז'ניץ ידועה העובדה על הסבא קדישא האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' זי"ע שהיה גם כן מחביא את גדלותו בתורה, ובעת שהיה מקבל קהל, כשהיה מגיע לפתחו אדם עם צרה קשה היה מבקש אחרי קבלת הקוויטל מהמשב"ק לסגור את הדלת, היה מתעמק בלימוד, והיה אומר לאחר מכן שכך המתיק את הדינים מעל אותו יהודי וגם מתנחם בלימוד התורה כי "זאת נחמתי בעניי".

אף שהרבי מויז'ניץ מסתיר את גדלותו בתורה מעיני רואיו, ידוע לחסידיו כי שעות על גבי שעות הוא ספון בבית הספרים במעונו הפרטי והוגה בתורה. כידוע היה לומד בחברותא עם גיסו האדמו"ר מטשערנוביל מידי יום ביומו במשך שעתיים, עד עלותו על כס האדמו"רות.

בויז'ניץ אומרים כי לתפוס צילום מהמחזה דבר קשה עד למאוד, ובפרט שענין התמונות בויז'ניץ הינו מהדברים החמורים ובפרט בביתו של הרבי. מה שמסביר את ההתרגשות שחוללה התמונה.
ויזניץ תמונה לימוד קוויטל חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד