כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לפיד: למה דפנה לא מופיעה בעיתוני העולם?

יו"ר יש עתיד תקף בישיבת הסיעה את מדיניות ההסברה של ישראל, וטען כי "זה מחדל לאומי, אבסורד"

לפיד היום בישיבת סיעה. צילום בחדרי חרדים
לפיד היום בישיבת סיעה. צילום בחדרי חרדים

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה היום (ב) לכישלון ניהול מדיניות החוץ של ישראל על רקע ההכרזה הצפויה של שרי החוץ האירופאים ועל רקע הסרת הסנקציות מאירן.

"ניהול מדיניות חוץ זה לא רק קוקטיילים - מדיניות חוץ זה ביטחון לאומי. אי אפשר להתייחס למדיניות החוץ שלנו כאילו זה משהו בלתי חשוב. במקום לעבוד באמת בשירות החוץ, עושים כל מיני תמונות בכל מיני פורומים בינלאומיים, מצטלמים ואומרים הנה אתם רואים הנה הכול בסדר. לא הכול בסדר", אמר לפיד.

לפיד התייחס לרצח המזעזע של דפנה מאיר ז"ל אתמול בעתניאל ואמר: "אתמול נרצחה והיום נקברה דפנה מאיר ז"ל שהיא אם לשישה. הייתה אחות, אדם שעוסק בהצלת חיים, נרצחת בפתח ביתה כשהיא מנסה להגן על בתה הקטנה מפני תת אדם. אלו באמת בני מוות. כוחות הביטחון יתפסו אותם ויטפלו בהם. אני היום עברתי על העיתונות הזרה, איך זה שדפנה מאיר לא מופיעה על העמוד הראשון של כל עיתון בעולם? איך כשלנו ככה בהסברה ואיך הגענו למצב כזה שהעולם מסתכל עלינו וכבר לא מעניין אותו שנרצחות נשים בפתח ביתן".



לפיד תקף את כשלון ניהול מדיניות החוץ של ישראל על רקע הסרת הנקציות מאיראן ואמר: "כל זה מצטרף לזה כל מה שקורה סביבנו בזירה הבינלאומית הוא לא רק תוצאה של המחדלים שלנו, אלא גם של יחס העולם אלינו. אבל אנחנו צריכים לעבוד בזה. הסרת הסנקציות על איראן, לא ממשלת ישראל אשמה, אשם מי שחתם על ההסכם הזה. אבל אנחנו איבדנו את היכולת לגרום לעולם להקשיב לנו, לגרום לעולם להתייחס לאינטרסים שלנו בסכסוך המזרח תיכוני".

לפיד תקף את הממשלה ואמר שחוסר ניהול מדיניות החוץ הוא כשלון לאומי שפוגעת בבטחון אזרחי ישראל: "חזרתי השבוע מביקור באיחוד האירופי. ישבתי שם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, עם יו"ר ועדת החוץ של האיחוד. דיברנו על סימון מוצרים, דיברנו על העובדה שהם פותחים דלתות ל BDS. ניסיתי למנוע את הצעת החלטה של שרי החוץ של האיחוד נגד ישראל. אף גורם רשמי חוץ ממני לא היה שם. אני האיש היחידי שנסע לשם כדי לדבר איתה. זה מחדל לאומי, זה אבסורד וזה הזנחה של ביטחון ישראל. אי אפשר להתייחס למדיניות החוץ שלנו כאילו זה משהו בלתי חשוב. מרמים אותנו. במקום לשנות אווירה, במקום לעבוד באמת בשירות החוץ, עושים כל מיני תמונות בכל מיני פורומים בינלאומיים, מצטלמים ואומרים הנה אתם רואים הנה הכול בסדר. לא הכול בסדר. יש שישה שרי חוץ, יש חמישה משרדים שממונים על ההסברה, ואין מדיניות. מה אנחנו רוצים? מה המטרה שלנו? איזה דמות אנחנו רוצים שתהיה לישראל בעולם? מדיניות חוץ היא לא קוקטילים. מדיניות חוץ זה ביטחון לאומי. מסוקי האפאצ'י שעפים מעל ראשינו באים מהיחסים הבינלאומיים שלנו, וצוללות דולפין עם יכולות אסטרטגיות, ועל הקירות של הכור האטומי בדימונה יש עדיין כתובות בצרפתית, כי הצרפתים עזרו לנו לבנות אותו, כי הייתה לנו אז מדיניוץ חוץ. אז צריך שר חוץ, צריך משרד חוץ שמתפקד ומחזקים אותו, וצריך מדינה שיודעת להגיד לעולם מה היא רוצה".
יאיר לפיד הסברה דפנה מאיר חרם מדיניות חוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד