י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קוקה-קולה, תנובה ושטראוס: ספקים גדולים חושפים הנזק ממגה

כלל החובות של מגה - 1.3 מיליארד שקל ■ כלל החובות לספקים מסתכמים ב-477 מיליון שקל, מתוך סכום זה ערבה אלון רבוע כחול ל-11 מיליון שקל בלבד ■ צפו בפירוט החובות

  • ח' שבט התשע"ו
סניף מגה בעיר /צילום:עינת לברון
סניף מגה בעיר /צילום:עינת לברון

לאחר שבית המשפט אישר היום (ב') את הקפאת ההליכים ברשת מגה ל-30 יום, הספקים הגדולים שלה מדווחים על היקף החובות שהרשת חייבת להם. נציין כי הדיון בהקפאת ההליכים חושף כי היקף חובותיה הכלליים של מגה עומדים על 1.301 מיליארד שקל וכלל החובות לספקים מסתכמים ב-477 מיליון שקל. מתוך סכום זה ערבה אלון רבוע כחול ל-11 מיליון שקל בלבד.

חובותיה של מגה לתנובה עומדים על 88.8 מיליון שקל. בבקשה מציינת מגה כי לאחר שתנובה הגיעה לאובליגו של 107 מיליון שקל, היא דרשה תשלום במזומן. מכאן יש להסיק כי מאז שילמה מגה לתנובה לפחות חלק מהחוב בתשלום שוטף.

גם אסם ביקשה לעצור את האספקה לרשת מגה ולספק סחורה בתמורה לתשלום במזומן בלבד. היקף החובות לאוסם עומד על 53.5 מיליון שקל.

החוב השלישי בגודלו לספקים הוא לקבוצת שטראוס ומגה חייבת לחברה 42 מיליון שקל לפי הדיווח של שטראוס לבורסה, אם כי בבקשה לבית המשפט צוין סכום גבוה יותר שעומד על 47 מיליון שקל.

החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) היא זו שסירבה בסוף השבוע שעבר לבקשת מגה לדחות את התשלום השוטף בשבוע ומסרה לה כי אם לא תקבל חלק משמעותי מאותו תשלום, היא לא תמשיך לספק למגה גם לא תמורת מזומן. כעת מתבררת הסיבה: מגה חייבת לחברה המרכזית 24.3 מיליון שקל.

חברת סנו שבחרה להמשיך ולספק למגה סחורה באופן סדיר נותרה עם חוב של 16.7 מיליון שקל כלפיה. במקרה זה ייתכן שהיקף החוב גדול מעט יותר בשל חוב נוסף של מגה לחבורת בנות של סנו.
היקף חוב דומה, 16.2 מיליון שקל, יש למגה לחברת אמניר תעשיות מחזור (נייר חדרה).

חברת דיפלומט בחרה אף היא לעצור את אספקת הסחורה למגה וליישר קו עם ביטוח האשראי של החברה. מגה חייבת לדיפלומט 11.3 מיליון שקל וזאת לאחר שהחברה קיבלה כבר ממגה במסגרת התשלומים השוטפים כ-26 מיליון שקל.

ליתר החבורת מגה חייבת סכומים של פחות מ-10 מיליון שקל כשאת הסכום הגבוה, 9.3 מיליון שקל, היא חייבת לחברת טמפו ולאחריו, 8 מיליון שקל שהיא חייבת למאפיות אנג'ל.

עוד עולה מהדיון בהקפאת ההליכים כי חברת ביטוח האשראי בססח היא אחת הנושים הגדולים של מגה, שמבטחת עשרות נושים בסכום נשייה כללי של כ-140 מיליון שקל - ובהם בין היתר, תנובה, דיפלומט, חוגלה ועוד.

החוב של מגה לכלל ביטוח אשראי הוא מעל 80 מיליון שקל. לחברת אלבר, שהעמידה למגה צי רכב, החוב הוא מעל מיליון שקל.

החובות לבנקים הם כחצי מיליארד שקל, כשהחוב לבנק הפועלים הוא 30% מסך החוב של מגה.
אלבר הססח כלל ביטוח מגה שטראוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד