י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביתר: שביתה פתאומית בחברת 'עילית'

בגלל נהג סורר שזומן לשימוע, השביתו חבריו את התחבורה הציבורית בביתר עילית למשך שעות אחדות

אוטובוס עילית. צילום: יח"צ
אוטובוס עילית. צילום: יח"צ

שביתת פתע בתחבורה הציבורית בביתר עילית: עשרות נהגים בחברת "עילית" פתחו בסמוך לשעה 16:00 בשביתה פראית ובלתי חוקית, כשהם משבשים את התחבורה הציבורית בעיר ביתר ללא כל הודעה מראש, למגינת לבם של התושבים. מדובר בנהגים שמאוגדים בוועד העובדים מטעם "כח לעובדים".

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי אחד מחברי וועד העובדים של "כח לעובדים", אודותיו התקבלו תלונות שונות מצד נוסעים; זומן על ידי הנהלת החברה לשימוע. אולם הלה - שמרגיש כנראה חסין מביקורת לאור היותו אחד מחברי וועד העובדים - הגיע לשימוע בלוויית חמשה עשר נהגים מחבריו, והודיע שהוא לא מוכן לעבור שום שימוע.

בתגובה לכך שהזמינו אותו לשימוע, הליך מקובל ושיגרתי בכל חברה, הוא וחבריו הכריזו על שביתה פתאומית, שתוקעת אלפי נוסעים ללא כל תחליף תחבורתי סביר.

חברת "עילית", פנתה לבית המשפט לענייני עבודה, בדרישה שיורה לעובדים לחזור מיידית לעבודה סדירה, שכן אין כל עילה סבירה לשביתה. במקביל, העבירה החברה מסרונים-טלפוניים לאלפי תושבי העיר, לעדכן אותם בדבר השביתה הפתאומית.

עם פרסום הכתבה, נודע כי השובתים הבינו כי עלו על עץ גבוה, ובית המשפט לא יאשר את השביתה - הנהגים שהודיעו על שביתה כנראה יפסיקו אותה בקרוב.

מחברת כוח לעובדים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי לא מדובר בשביתה יזומה של ועד העובדים, אלא באירוע נקודתי של סניף ביתר עילית. "פעלנו להחזרת הסדר במהרה, ואנו מאמינים כי אירוע כזה לא יחזור על עצמו".
שביתה פתאומית תחבורה ציבורית ביתר עילית נהגים כוח לעובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד