כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סופית: מע"מ אפס בתחבורה הציבורית

הישג משמעותי ראשון לדרעי: הוזלו מחירי התחבורה הציבורית בחקיקה בשיעור של 14.5% - ללא מתנגדים

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

אושרה סופית הורדת התעריפים בתחבורה הציבורית: מליאת הכנסת אישרה הערב (ב) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק תעריפי התחבורה הציבורית, כפי שסוכם בין השר אריה דרעי לשר האוצר משה כחלון.

ביצוע החוק ייכנס לתוקף עם הופעתו ברשומות.

בחוק שאושר מוצע לקבוע ששר האוצר ושר התחבורה והבטיחות בדרכים יעדכנו את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית הקבועים בצווי התעריפים, שהוגדרו בהצעת החוק, בהתאם להוראות חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, כך שהם יופחתו בשיעור של 14.5 אחוזים לעומת תעריפי התחבורה הציבורית שהיו בתוקף ביום כ' בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016). בנוסף מוצע שיוגדלו תשלומי הסובסידיה שהמדינה מעבירה למפעילי התחבורה הציבורית למימון הפעלת התחבורה הציבורית, וזאת למפעילים שלגביהם נדרשת ההגדלה ובשיעור הנדרש, והכל בהתאם להסכמים שהיו קיימים בין המדינה למפעילי התחבורה הציבורית במועד תחילתו של חוק זה.




בדברי ההסבר להצעה נכתב: בהמשך להחלטות הממשלה בעניין זה וכדי להיטיב עם המשתמשים בתחבורה ציבורית ועם השכבות החלשות, מוצע לקבוע בחוק כי תבוצע הפחתה חד–פעמית בתעריפים, אשר תקנה לנוסעים הטבה השווה לגובה הכנסות המדינה ממס ערך מוסף מנסיעות באוטובוסים ורכבות נכון ליום כ' בטבת התשע"ו.

שר הפנים אריה דרעי אמר במליאה: "המשמעות של ההצעה היא שבימים הקרובים כל אזרחי מדינת ישראל שמשתמשים בתחבורה הציבורית ישלמו פחות. זו סנונית ראשונה לקראת המשך הורדת יוקר המחייה. בשבוע הבא נביא הצעת חוק שתפחית את מחירי המים. נמשיך לפעול למען הורדת יוקר המחייה במיוחד בקרב השכבות החלשות".

בקריאה שלישית תמכו 92 ח"כים - ללא מתנגדים.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ציין: "אני מברך את שר הפנים אריה מכלוף דרעי על ההישג הגדול ביישום רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית. מדובר במהלך חברתי חשוב שיחסוך אלפי שקלים בשנה למשפחה ותיטיב עם מרבית בתי האב בישראל, מכל האוכלוסיות והמגזרים".
תחבורה ציבורית חוק הוזלה מעמ אפס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד