ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הסתה אמריקאית: שפירו נגד הממשלה

שגריר ארה"ב בישראל העביר ביקורת תמוהה על התנהלות הממשלה בשטחי יו"ש וספג מתקפה מלשכת רוה"מ

נתניהו ושפירו. צילום: דוד וקנין פלאש90
נתניהו ושפירו. צילום: דוד וקנין פלאש90

שוב עימות עם ארה"ב: שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו יצא היום (ב) בביקורת נגד התנהלות ישראל בגדה המערבית ואמר כי נדמה כי לישראל יש שני סטנדרטים של אכיפת חוק בגדה המערבית – אחד עבור יהודים ואחר עבור פלסטינים.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו בחריפות ואמרו כי ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - הדברים אינם מקובלים ואינם נכונים.

לדברי השגריר שפירו: "יש יותר מדי מקרים שבהם ישראלים בגדה נוטלים את החוק לידיהם ואינם נחקרים. אין חקירות ממצות ולעתים נדמה כי לישראל יש שני סטנדרטים של אכיפת חוק בגדה המערבית – אחד עבור יהודים ואחר עבור פלסטינים".

שפירו הוסיף ואמר כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה למנוע מישראל להפוך למדינה דו-לאומית וכי "יש למצוא דרכים לשימור פתרון שתי המדינות. הממשל מודאג נוכח מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל, שמעלה סימני שאלה לגבי כוונותיה של ישראל". את הדברים אמר בכנס המכון למחקרי בטחון לאומי.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו "כי דברי השגריר, ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה - אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למו״מ".
דן שפירו התנהלות ישראלים גדה מערבית ממשל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד