י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן נגד 'מגה': "למי שדרס את השבת, יש החוצפה לדרוס עובדים"

שר הבריאות תקף בחריפות במליאת הכנסת את בעלי רשת 'מגה' בעקבות המשבר הכלכלי הקשה שפקד את הרשת ו"דריסת משפחות העובדים" • לדבריו, "הם הרסו, דרסו ברגל גסה את השבת. עכשיו, רק מי שעושה את זה הוא יכול לדרוס גם משפחות"

ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

המשבר ברשת מגה: שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הערב (ב) במליאת הכנסת ותקף בחריפות את בעלי רשת מגה, ואמר כי "רק מי שיודע והרס ודרס את השבת בריש גלי, רק בן-אדם כזה יש לו את החוצפה לדרוס משפחות העובדים ולאמלל אותן".

לדברי ליצמן: "3,500 משפחות. העשירים הועשרו וכולנו שותקים. אני חושב שזה מצב לא נורמלי. זה מצב שאי אפשר לעבור לסדר-היום".

וכאן עבר השר ליצמן להתקפה על חילול השבת על ידי בעלי הרשת ואמר: "אבל אני מניח שאתם ציפיתם גם שאני אדבר על השבת. הם הרסו, דרסו ברגל גסה את השבת. עכשיו, רק מי שעושה את זה הוא יכול לדרוס גם משפחות. מי שעושה את בגסות שהוא עשה את זה – אני מדבר על מה שהיה בעבר – רק הוא יכול לעשות. לקחת משפחות. הם לא שילמו כלום מכספם. מכיסם, מכספם לא ירד שום דבר. רק התעשרו. לפני יומיים-שלושה קיבלו בונוסים. אחד ביקש – לא, הוא לא קיבל. אולי כן קיבל. דודי ויסמן".



ח"כ אורלי לוי קראה קריאת ביניים ואמרה כי אחד בשם קפלן קיבל למעלה מ-500,000 שקל.

שר הבריאות יעקב ליצמן השיב: "500,000? אבל קפלן לפחות עבד. אני לא מדבר. הוא לא בעל-הבית. אבל הבעלבתים שם, נורא ואיום. ולכן אני חוזר רק על הקטע הזה – רק מי שיודע והרס ודרס את השבת בריש גלי, רק בן-אדם כזה יש לו את החוצפה לדרוס משפחות, לאמלל אותן, להוציא מהן את הכסף ולעשות, מה שהוא מתעשר עוד מזה. אני חושב שהגיע הזמן שאנחנו נעשה מחאה ציבורית נגד כל מה שקורה שם".

יצויין, כי הבוקר אישר בית המשפט המחוזי בלוד את בקשת רשת מגה להקפאת הליכים ומינוי נאמן לחברה. בזמן הדיון הפגינו כ-400 עובדי מגה מחוץ לבית המשפט בהשתתפות ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שהביע תמיכה בעובדים.
מגה שבת יעקב ליצמן מליאת הכנסת הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד