י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בשורה לגננות: הוותק ישודרג

בהתאם להסכמים הקואליציוניים, ישודרג פרופיל הגננות מוותק 12 לוותק 15 שנה. המשמעות: שיפור בשכר

בשורה לגננות: הוותק ישודרג
ל

לאחר מאמצים וסיכומים ערב כניסת יהדות התורה לקואליציה, מודיע היום (ב'), מאיר פרוש סגן שר החינוך, לראשי המוסדות כי משרד החינוך יתקן את הוותק של הגננות החרדיות ל-15 שנות וותק.

במשרד החינוך ממשיכים בימים אלו לתקן את הפגיעות שהונהגו כלפי מוסדות הציבור החרדי בכל השנים האחרונות. היות והגננות בגני הילדים במוסדות המוכר שאינו רשמי אינן מתוקצבות באופן ישיר ממשרד החינוך, הרשו באגף התקציבים להתעמר בהן ולהעביר את הסכומים המגיעים להם אל הרשתות המפעילות באפליה ובחוסר מידתיות. באופן קבוע חושב בכל השנים העברה לכלל הגננות על פי שכר של גננת מוסמכת בוותק של 12 שנה בלבד. מעבר לכך לא היה מוכן משרד החינוך להכיר בלימודים של גננות חרדיות ולפיכך העמיד את התקצוב בדירוג של גננת מוסמכת, המשרד לא הכיר בדרגת בכיר, לא בגמולים, ולא מעבר לכך.

היום התבשרו המוסדות לגיל הרך, גני הילדים במוסדות החינוך החרדיים כי הודות לפעילותם הנמרצת של חברי סיעת יהדות התורה ערב כניסתם לקואליציה, ולאחר פגישתם עם הנהלת מרכז איגוד התתים ואיגוד מנהלי המוסדות לגיל הרך, הובטח בסעיף 65 בהסכם הקואליציוני שיקודם הוותק של הגננות מ-12 שנות וותק ל15- שנים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש שעמד בראש המערכה הודיע היום לראשי המוסדות כי "בהתאם להסכמים הקואליציוניים ובהמשך לשיתוף הפעולה עם אגף מנהל ותקציב במשרד החינוך, יעודכן החל מחודש הבא ובתקציב רטרואקטיבית מתחילת שנה"ל תשע"ו פרופיל הגננות מוותק 12 לוותק 15 שנה".

חברי הנהלת איגוד מנהלי המוסדות לגיל הרך שהתכנסו היום לישיבת חירום הודו למאיר פרוש סגן שר החינוך ולשותפיו בהסכם הקואליציונימשה גפני יו"ר ועדת הכספים ויעקב ליצמן שר הבריאות, שעמדו כחומה בצורה בעת עריכת ההסכם הקואליציוני להיטיב עם הגננות החרדיות. חברי ההנהלה הבטיחו היום, כי לא ירפו מחברי הכנסת החרדיים (יהדות התורה וש"ס) וידרשו מהם שיעמדו על המשמר לתקן גם את העוול המתמשך בדירוג הגננות החרדיות שמהווה חלק משמעותי בשכרן. כיום משרד החינוך אינו מכיר בגננת חרדית רק במעמד "גננת מוסמכת", שעה שכל הגננות בסמינרים מסיימות בסמינרים את הלימודים במעמד של גננת בכירה לפחות. נמשיך לעמוד על המשמר אמרו איגוד מנהלי המוסדות לגיל הרך שגם עוול זה יתוקן בקרוב.
משרד החינוך גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד