י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איומים על חייו של סרן יהודה גליקמן; "נתנקש בחייו"

עליית מדרגה? ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מזעזע משיחות איומים שמתקבלות בבית משפחת גליקמן, מאז מעצר שלושת החשודים בהפצת קמפיין "הציידים" נגד העוסקים בגיוס חרדים לצבא • אשתו: "גם על שליסל אף אחד לא חשב שידקור"

איומים על חייו של סרן יהודה גליקמן; "נתנקש בחייו"

פרסום ראשון - האם מעצר החשודים בעריכת והפצת חוברת "הציידים" הגביר את ההצקות? בני משפחתו של סרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס לטירונים והכשרות חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, סובלים כבר למעלה מחצי שנה מהצקות חוזרות ונשנות, בעקבות שירותו ופעילותו בצה"ל.

אם עד היום מדובר היה בעיקר בהצקות, שיחות טלפון בשעות הלילה, פרסום מספר הטלפון שלהם כמוקד רישום קמחא דפסחא ועוד, השבוע נרשמה עליית מדרגה - מיד לאחר שעדי גליקמן, התראיינה באולפנים בנווה אילן, היא קיבלה שיחת טלפון לא שגרתית, בה איימו על חיי בעלה, יהודה.

שיחת הטלפון לא הייתה חסוייה, ולמפרע התברר כי הגיעה מטלפון ציבורי בבני ברק. כך התנהלה השיחה:

המטלפן: הגעתי למשפחת גליקמן?

עדי: כן

המטלפן: תתביישו לכם שיש לכם אבא חרד"ק

עדי: תודה. עוד משהו?

המטלפן: היהדות החרדית מתביישת בכם, מוחה בכם

עדי: עוד משהו?

המטלפן: תזהרו, אנחנו נתנקש בחייו של אבא שלך.. ניתוק

הקלטת השיחה נמצאת בידי 'בחדרי חרדים', ותפורסם עם סיום החקירה.

מיד לאחר מכן, עדי פנתה לאחד מחוקרי המשטרה העוסק בתלונות שהגישה, ובהוראתו התלוננה בתחנת המשטרה בפתח תקווה. עם הגעתה לביתה, הגיעה שיחת טלפון נוספת, "כל כלב בא יומו.. אתם תשלמו על זה בבית דין של מעלה, ואולי גם לפני זה" נאמר שם.

"ברור שאני חוששת", אומרת גליקמן ל'בחדרי חרדים', "מסוגל לקום אדם תמהוני, ולעשות מעשה קיצוני. לפני המצעד לא העריכו שישי שליסל ידקור ויהרוג את שירה בנקי ז"ל, יש בהחלט ממה לחשוש, למרות שזה תרחיש קיצוני".



כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבעה חודשים, במאי 2015, יהודה ועדי הגישו תלונה במשטרה על הטרדות והצקות, על חשיפת פרטייו האישיים ולשון הרע - מאז המשטרה בודקת וחוקרת.

בשבוע שעבר נעצרו בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין, בחשד לעריכה והפצה של חוברת "הציידים". השלושה שוחררו ביום שישי למעצר בית, והמשטרה מחפשת אחר החשוד הרביעי, יחיאל בלוי, שנגד ארבעתם מתנהלת במקביל גם תביעה אזרחית.

בדיון שנערך בעניינם בבית משפט המחוזי בירושלים אמר נציג המשטרה פקד אריה מלכה "בכוונתנו להתייעץ עם הפרקליטות ולשקול הצהרת תובע נגד החשודים". ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ישנו פרקליט מטעם המדינה המלווה את החקירה במשטרה. האם זה יגרום להגשת כתבי אישום מהירים, דבר שאולי יגרום להרתעה?

עדי חושבת שהמשטרה בהחלט פועלת ועושה את עבודתה, אך מוסיפה כי "עדיין יש דברים נוספים שהמשטרה יכולה לעשות". שיחות הטלפון בה אנשים מבקשים לבצע הרשמה לקמחא דפסחא נמשכות כבר יומיים וחצי, במסגרתם הגיעו למעלה מ-200 שיחות לבית משפחת גליקמן.

"אתמול בשעה 1:45 צלצל הטלפון ממספר מזוהה ואיש לא דיבר. בשעה 2:15 צלצלו שוב מאותו מספר, וגם לא דיברו דבר. אותו מספר גם צלצל יום קודם לכן בשעות הצהרים", מספרת גליקמן. הדבר לא קל לה, "אנחנו משפחה שמנהלת שגרה יום יומית, והדברים האלה משבשים אותנו".

לאחר שקצין צה"ל הותקף במאה שערים, 'בחדרי חרדים' פנה לפרקליטות בשאלה מה הם עושים על מנת למגר את התופעה, והתשובה הייתה כי - "פרקליטות המדינה פעלה ופועלת לתיקונו של חוק העונשין, באופן שיאפשר שימוש בעבירת ההסתה לאלימות במקרים מתאימים נוספים". האם מאז השתנה משהו? בשטח זה לא ממש נראה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל עושה כל שנדרש על מנת להגן על אלפי חייליו החרדים ולאפשר להם שירות מכבד במקביל להמשך שגרת חייהם ואמונתם. אירועים קיצוניים של פגיעה והסתה כנגד חיילים בציבור ראויים להוקעה ע"י החברה הישראלית. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים בצוות משותף על מנת להביא לדין את האחראים למעשים אלו".

בקשה לתגובה נשלחה לפרקליטות המדינה ולשרת המשפטים. לכשיתקבלו התגובות - נפרסמן.
יהודה גליקמן חרדקים גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד