י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

סערה מימין: בנט תקף את נתניהו

שר החינוך נאם בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, ותקף את תפיסת הביטחון של ממשלת נתניהו

בנט, פלאש90
בנט, פלאש90

שר החינוך נפתלי בנט נשא הבוקר (ג׳) דברים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, ותקף את ראש הממשלה נתניהו.

״ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת קסמי הקונספציה. לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו״, אמר בנט, ״לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו.

"במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. זוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו. מחדר הקבינט נוכחתי שוב בפער בין איכות המפקדים והלוחמים לבין טיב הקונספציה האסטרטגית שבתוכה הם פעלו.

״במקום לרכוש עוד מטוסים, במקום לעשות שוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות - עלינו לחשב מסלול מחדש, לבחון את הנחות היסוד שלנו בכל החזיתות ולאתר את השינויים שיובילו אותנו לדרך אחרת. עלינו לשאול עצמנו איך ייתכן שבכל עימות מול חמאס וחיזבאללה, אנחנו מדממים, אבל ראש התמנון נהנה עד כה מחסינות. אנחנו צריכים לשאול האם באמת תקציב המדינה משקף סדר עדיפויות נכון. באומץ, בלי דעות קדומות״.

בנט הוסיף ותקף את ראש הממשלה - ״האם בעזה אנו באמת פועלים נכון? האם לא עדיף להשלים עם המציאות ולנתק את אחריותנו על 2 מיליון עזתים. לפתוח להם אפיקי חיים עם בקרה ביטחונית נאותה? האם וועדת לוקר שמונתה על ידי הנהגת המדינה, ומיטב האנשים השקיעו בה חודשים רבים של העמקה, לא ראויה לפחות לדיון אחד בפורום הרלבנטי?״.
נפתלי בנט המצור על עזה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד