כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"רפורמים - אף אחד לא חזר משם חרדי"

קרב מר בין שני הגדודים החרדים בצה"ל: הרב יצחק בר חיים, מ'נצח יהודה' תוקף את הגדוד החרדי בגבעתי

הרב בר חיים. צילום: בועז לב ארי
הרב בר חיים. צילום: בועז לב ארי

יורים בתוך הנגמ"ש: הקרב בין הגדודים החרדים בצה"ל, הגדוד החרדי בחטיבת גבעתי וגדוד נצח יהודה, עולה הערב מדרגה: הרב יצחק בר חיים, מרבני ״נצח יהודה״ של הנחל החרדי, תקף קשות את הגדוד החרדי בחטיבת גבעתי. הסיפור נחשף לראשונה הערב (ג) בחדשות ערוץ 2 על ידי יאיר שרקי.

בכתבה נשמע הרב יצחק בר חיים זועם בשיחת טלפון שקיים עם אחראי גיוס: "גבעתי אסור שזה יתקיים בכלל. מי שמבין מה זה חרדים אסור שזה יתקיים. לקחת דבר שיש מעטפת חרדית ולהפוך את זה למזרוחניקים (כינוי לעג לדתיים לאומיים) עם כיפה שחורה".

הרב בר חיים ממשיך ותוקף: "זו וינטריות לשמה (מתייחס למח"ט גבעתי עפר וינטר ק.ה.צ.), של אבי אבות המזרוחניקים. חרדי יודע שצריך מלווה עם חולצה לבנה וזקן, ולא לעבוד עם פקודות של צבא. וינטר החליט שלא צריך רבנים. כל מי שעובד לגבעתי חבר לאיש משחית״.

"בשיחה עם חייל שעוסק בגיוס חרדים אומר הרב בר חיים: ״מה שנעשה עם גבעתי זה כמו הרפורמים בארה״ב. הם רוצים להוכיח שגבעתי זה סיפור הצלחה. לקחת 60 חיילים ולשים בגדוד כלל צהלי? זה לא חרדים. הם יגדלו עם הבנה שלא צריך רבנים וישנאו רבנים. אתם עושים חורבן״.


ערוץ2

הרב המשיך: ״אני ילדתי את נצח יהודה ורואה את החורבן שאתם עושים. אני מתרה בכל אחד שממשיך בדרך הנלוזה הזאת. זה חורבן. אתם רוצים להמשיך הלאה? זה חורבן. זה לא חרדי. אין להם את המקום, הם לא מתפללים במניין. אני הבאתי לעולם את העובר שנקרא "נצח יהודה", ואתם הופכים אותו למפגר גמור, כי הולכים לפזר את הנערים האלה תחת המטריה של צה"ל.

"אני אומר לכולם: אם אתה הולך לקורס קצינים, השם ישמור. אף אחד לא חזר משם חרדי״.

הדברים הללו נאמרו על ידו לפני חודשים רבים, ונחשפו הערב על רקע החלטת מצ״ח לחקור שורה של גורמים בצה״ל הקשורים לעמותת שח״ר ואשר שותפים להקמת הפלוגה בגבעתי.

הביקורת הושמעה על רקע כך שבפלוגה החרדית בגבעתי אין ליווי של החיילים על ידי רבנים או מחנכים חרדים, בניגוד לנצח יהודה. כמו כן, העובדה שהפלוגה לא הוקמה כגדוד חרדי צומח נפרד אלא כפלוגה בתוך גדוד חילוני מעורב.
הרב בר חיים נצח יהודה חייל חרדי גבעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד