ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

יעלון תוקף את בנט: "מדבר בסיסמאות"

שר הבטחון בוגי יעלון תוקף את שר החינוך נפתלי בנט: "מצביעים בחדר דבר אחד ואומרים בחוץ דברים הפוכים"

יעלון. צילום: פלאש90
יעלון. צילום: פלאש90

העימות בימין: שר הבטחון בוגי יעלון תוקף היום (ג'), את דברי השר נפתלי בנט נגד מדיניות הממשלה ואומר: "מדיניות לא מנהלים בסיסמאות, זה ילדותי".

בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב אמר יעלון כי "שומעים רעיונות שונים בדיוני קבינט, מנכסים את הרעיונות לעצמם, מצביעים בחדר דבר אחד ואומרים בחוץ דברים הפוכים.

"זו תופעה שלא הכרתי בעבר. מדיניות לא מנהלים בסיסמאות, זאת תרבות שלטונית רעה, זה חייב להיפסק".

גורמים בסביבת השר בנט הגיבו לדברי יעלון ואמרו כי למען ביטחון אזרחי ישראל, בנט ימשיך לומר את אשר הוא מאמין, גם אם יהיה מי שלא יאהב את הדברים. כך היה בצוק איתן וכך יהיה גם בעתיד.

מוקדם יותר היום תקף השר בנט את מדיניות הממשלה ואמר כי ״ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת קסמי הקונספציה. לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו״, אמר בנט, ״לא המרצחים שפוגעים באזרחינו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו.

"במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת. זוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו. מחדר הקבינט נוכחתי שוב בפער בין איכות המפקדים והלוחמים לבין טיב הקונספציה האסטרטגית שבתוכה הם פעלו.

״במקום לרכוש עוד מטוסים, במקום לעשות שוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות - עלינו לחשב מסלול מחדש, לבחון את הנחות היסוד שלנו בכל החזיתות ולאתר את השינויים שיובילו אותנו לדרך אחרת. עלינו לשאול עצמנו איך ייתכן שבכל עימות מול חמאס וחיזבאללה, אנחנו מדממים, אבל ראש התמנון נהנה עד כה מחסינות. אנחנו צריכים לשאול האם באמת תקציב המדינה משקף סדר עדיפויות נכון. באומץ, בלי דעות קדומות״.
נפתלי בנט בוגי יעלון שר הבטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד