י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': פטור ממדים

בעקבות חשיפת 'בחדרי', על איומים נגד קצין חרדי, מבטיח שר הבטחון: "נשקול לפטור חיילים חרדים ממדים"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים': שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש הערב (ג') בלשכתו שבקריה בתל אביב עם חברי מרכז ופעילים מרכזיים ב'המטה החרדי בליכוד' ובישר להם: "אשקול פטור מלא ממדים לחיילים חרדים".

יעקב וידר יו"ר המטה החרדי סיפר ל'קול החרדי' כי הפגישה נערכה בעקבות הפרסום על האיומים ברצח נגד קצין חרדי.

בשיחה, שארכה כשעתיים, התייחס יעלון לשורת נושאים, ביניהם המצב הבטחוני, ההסתה הפלסטינית וכמובן סוגיית גיוס החרדים. הפעילים הזכירו את נושא ההסתה נגד חיילים חרדים, ואת חששם של רבים המתעניינים בגיוס, מפני פגיעתם של אותם קיצוניים.

השר ציין כי "התפיסה הברורה שלי, שמקובלת על כל הממשלה, היא גיוס בהסכמה. שזה אומר שאני פועל לאפשר את התהליך הדרגתי, שבו חרדים בוחרים מרצונם לתרום ולהתגייס. בדיוק ההפך מהגישה המתריסה של 'יש עתיד' שרצו לעקור את תלמידי הישיבה בכוח מספסל הלימודים ולראות דם ואש ותמרות עשן.

"יותר מזה, אני חייב להגיד לכם שגם בצבא, בכל הרמות, מבינים את גודל המשימה, והם גם ראו שהגישה האלימה של לפיד הובילה לירידה משמעותית בגיוס".

יעקב וידר חבר נשיאות הליכוד ויו"ר המטה החרדי ציין "כי בעקבות פנייתנו בימים אלו מקדמת ח"כ שרן השכל חוק שישים סוף לתופעת ההסתה של אותם יחידים שמכתימה את הציבור החרדי כולו והודה לשר על הודעתו כי הוא תומך בקידומו של החוק".

אחד מהפעילים ציין בפני השר את העובדה כי מרבית מהחרדים אינם משתייכים למפלגה סקטוריאלית "בצרפת, אנגליה, וארה"ב אין מפלגות חרדיות והציבור מצטרף למפלגות הגדולות לפי תפיסתו המדינית והכלכלית. מה שטוב לחרדי בבלגיה, טוב גם לחרדי בישראל".

השר שיבח את הציבור החרדי, והוסיף את ההערכתו לתורה וללומדיה. "נמשיך לחזק את המסגרות החרדיות, בכדי לאפשר מסגרת מותאמת לציבור החרדי, נבדוק את הדרך לפטור את החיילים החרדים ממדים".
מדים חיילים שר הבטחון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד