י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העימות בממשלה: "בנט טוקבקיסט"

מקורבי ראש הממשלה תוקפים את נפתלי בנט: "על חברי הממשלה לקחת אחריות ולא להפריח סיסמאות"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90

העימות בממשלה מחריף: בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקפים את שר החינוך נפתלי בנט ואומרים: "בשעה שבה נלחמים בטרור, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולא לקושש קולות על ידי הפרחת סיסמאות וניגוח פופוליסטי"

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיבים על הביקורת שהשמיע שר החינוך נגד הממשלה: "כנראה שיש מי שעדיין לא הבין את ההבדל בין להיות שר בקבינט לטוקבקיסט באופוזיציה.

"בשעה שבה צה"ל המשטרה והשב"כ נלחמים בטרור בכל יום ובכל מקום, מצופה מחברי הממשלה לקחת אחריות ולהירתם למאמץ המשותף – במקום לקושש קולות על ידי הפרחת ססמאות וניגוח פופוליסטי של הממשלה שבה הם חברים".

כזכור בנט מתח ביקורת על הממשלה ואמר: "לא הקיפאון המדיני הוא האיום המרכזי בפנינו – אלא הקיפאון המחשבתי שלנו. לא המרצחים שפוגעים באזרחנו ברחובות ישראל והכניסו את הבטונדות לליבה של ירושלים - אלא הבטונדות התפיסתיות שלנו".

עוד הוסיף, "במקום לעצב במו ידינו את עתידנו, ישראל נגררת אחר המציאות הקיימת וזוהי, בעיניי, הסכנה הגדולה ביותר על ביטחוננו.

"ההיסטוריה הישראלית לימדה אותנו שיעורים יקרים מנשוא על סכנת ההישבות בקסמי הקונספציה. כולנו יודעים לאן הקונספציה הזו הובילה אותנו. בשנים האחרונות הבינו אויבינו שהם לעולם לא יצליחו לגבור על כוחות צה"ל בעימות סימטרי ולכן הם פנו לחזיתות הא-סימטריות. ירי רקטות, לוחמה תת קרקעית ומערכת הדה לגיטימציה – כל אלו יצרו מעטפת כוללת שמנטרלת את היתרונות שלנו. מול החדשנות המשבשת של אויבינו - ישראל נותרה מאחור. לכן עלינו להתחדש בתפיסות, לא רק בכלי נשק".

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון תקף את בנט ואמר: "סיסמאות שומעים מפה ועד הודעה חדשה. 'למה לא תעשו סגר? תחנקו אותם' אנחנו לא רוצים לדחוף אותם לטרור. שמעתי גם סיכול ממוקד. סיכול ממוקד עושים כאשר אנחנו לא שולטים. שמעתי גם על 'חוסר יצירתיות', שומעים רעיונות מהקבינט ויוצאים החוצה ומספרים אותם. גם ב'צוק איתן' זה היה - זו תרבות שלטונית רעה, חסרת אחריות, ילדותית ועדיף שתיפסק. זה חייב להיפסק. מנהיגות זה אחריות ולא מרדף אחרי כמה לייקים בפייסבוק".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הודה אמש ששקל ממשלת אחדות והתייחס לדברי בנט: "אפילו יו"ר הבית היהודי שהופיע כאן הסכים איתי היום ואמר בעצמו שלממשלה ולנתניהו אין פתרון והם ולא מביאים ביטחון. אבל הוא לא הציע שום פתרון מעשי. אגב אני הייתי מצפה מבנט למעשה של אחריות אזרחית - לאחר מה שהוא אמר הבוקר הוא היה צריך להתפטר".
קואליציה בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד