י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פעיל השמאל שנעצר בעקבות תחקיר "עובדה" - שוחרר

דיון התקיים היום בעניינם של שלושת עצורי השמאל שנעצרו בעקבות שידור תכנית 'עובדה' לפני כשבועיים; העצור הראשון שוחרר למעצר בית של שבוע

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

בבית המשפט בירושלים התקיים היום דיון בעניינם של שלושת פעילי השמאל שנעצרו מאז שודרה תכנית הטלוויזיה "עובדה" לפי כשבועיים, סביב פעילות קבוצת אנשי השמאל ב"תעיוש" ובארגון "בצלם".

כזכור, פעיל שמאל שלישי נעצר היום (ד'), לפנות בוקר בביתו שבאזור הר חברון.

הפעיל הינו פלסטיני המועסק בארגון שמאל קיצוני ישראלי.

העצור הינו השלישי שנעצר בפרשת התחקיר שפורסם ב'עובדה'. בעל פי מה שתועד בתחקיר נעברו על ידי אנשי השמאל עבירות הכרוכות בסיכון חיי אדם.

ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם', אשר פרסם את דבר המעצר, הודיע כי מדיווחי המשפחה עולה שהמעצר לווה באלימות. "הוא נלקח לימ"ר ש"י, וחוקרי המשטרה הודיעו לעורכת דינו כי הם יוציאו צו מניעת מפגש.

"זה צעד דרקוני ומקומם", התלונן ארגון השמאל הקיצוני, "החוקרים לא מסרו לעורכת דינו באילו חשדות הוא ייחקר. בצלם עומד מאחורי העצור. נממתין לסיום החקירה בהקדם".

ארגון השמאל הקיצוני הוסיף כי הפעיל הערבי הינו "תחקירן שטח מוערך ומקצועי, ממובילי המאבק של קהילתו בסוסיא ובדרום הר חברון נגד גזל אדמתם על ידי מתנחלים. אנו, עמיתיו בבצלם, מבקשים לחזק אותו ואת משפחתו".

מייד לאחר פרסום התחקיר נעצר בכיר בארגוני השמאל. הוא צולם כמי שמעביר מידע לפלסטינים, על ערבי שעסק במכירת קרקעות בישראל, מה שהוביל לסיכון חיים מיידי עבור אותו סוחר.

מאז מעצרו, מנהל השמאל קרב נגד עמותות הימין הממנות חוקרים פרטיים, תחקירנית ומוקדי איסוף וריכוז מידע, אחר פעולות ארגוני שמאל קיצוניים ודרך מימונם על ידי קרנות שונות בעולם, כולל חשיפת המניע של אותם מממנים.

עודכן: 14:48
פעיל שמאל תחקיר עובדה עזרא נאווי בצלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד