י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ילדת? בשעה טובה - בעלך יקבל חופשת לידה

לפחות 8 ימי חופשה מהעבודה לאבי התינוק מבלי שתהיה אפשרות ערעור מצד הבוס • ח"כ תמר זנדברג: "תיקון האבסורד שמרגע הלידה נתפס התינוק באחריות האם בלבד"

ילדת? בשעה טובה - בעלך יקבל חופשת לידה

אחרי מדינות רבות כמו צרפת, שבדיה, בלגיה, ספרד, פינלנד, נורבגיה ועוד, גם ישראל מציעה: חוק חופשת לידה לאבות.

אישה שילדה, בשעה טובה, זכאית באופן אוטומטי לשלושה חודשי חופשת לידה כשהשכר שלה בעבודתה אינו נפגע. אבי הרך הנולד, לעומת זאת, צריך לחשוב מיד כיצד הוא מסדר את ענייני הבית על הצד הטוב ביותר, כדי שיוכל לצאת כבר למחרת לעבודה – ועדיף בזמן, כדי לא לעורר את זעמו של הבוס.

הצעת החוק להעניק לאב הטרי חופשה קצרה מיד לאחר הלידה, באה במטרה לפתור את המציאות האבסורדית, בה מרגע הלידה נתפס התינוק באחריות האם בלבד, כך לדברי ח"כ תמר זנדברג (מר"צ) "האב הוא כאילו לא חלק מהסיפור, ונגזלת ממנו הזכות והחובה להתחיל יחד עם בת זוגו והתינוק את חיי המשפחה הצעירה מתוך שוויון ושותפות".

לפי הצעתה של זנדברג, שהוגשה בשותפות עם חברי כנסת נוספים וזכתה לתמיכה מצד שולי מועלם (הבית היהודי), דוד ביטן (ליכוד), רועי פולקמן (כולנו), יואב בן צור (ש"ס) וכן בתמיכה רחבה של ח"כים נוספים, חופשת האבהות תורכב משלושה ימי חופשה בתשלום, ומחמישה ימי מחלה – מבלי יכולת של הבוס להתערב בכך.

כבר בכנסת הקודמת, ובזו שלפניה, עלו ניסיונות להעביר הצעה זהה, כשהמהלך הובל על ידי אורי אריאל, ומסיבות שונות לא הגיעה לקריאה טרומית.

ביום ראשון תעלה ההצעה פעם נוספת לוועדת השרים לענייני חקיקה, ובנוסף להסכמות עם משרדי הכלכלה והאוצר, תצטרך לקבל אישור של נתניהו, שמשמש גם בתפקיד שר הכלכלה. במידה ויאשר את ההצעה, היא תעבור לאישור הכנסת.
חופשת לידה לגבר חופשת לידה הצעת חוק תמר זנדברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד