ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב מאזוז חושף: הסיבה להקמת 'יחד'

ראש ישיבת כסא רחמים נשא דברים בהילולת גדול חכמי תוניס, בה השתתפו גם הגרש"מ עמאר וח"כ מיקי זוהר • צפו

הרב מאזוז חושף: הסיבה להקמת 'יחד'

"המטרה הייתה לשמור על ארץ ישראל, זה הכול, הקב"ה סובב את הדברים בדרך אחרת", כך הסביר ראש ישיבת 'כסא רחמים' את סיבת הקמת מפלגת 'יחד' בהילולת הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל, ראב"ד ג'רבה ואגפיה ומחבר חיבורים רבים בהלכה, שכיהן בסוף ימיו כרב המושב 'ברכיה' בדרום, ואשר השנה מלאו 57 שנים להסתלקותו.

במהלך סעודת ההילולה נשאו דברי תורה חיזוק והתעוררות הרבנים הגאונים: רבי ברכאל הכהן, הרב גדעון בן משה אב"ד 'יורו משפטיך' י-ם, הרב רחמים חי חויתה הכהן ראש הישיבה לצעירים 'אורחות חיים', הרב פנחס כהן רבה של נתיבות, הרב חננאל הכהן ראש המוסדות, הרב רפאל כהן רו"מ 'יתד התשובה', המרא דאתרא רבי שמואל בנימין הכהן, אלי ישי. כשהמשא המרכזי היה דבריהם הנרגשים של הגאון רבי שלמה עמאר רבה של ירושלים והגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים'.



יוזם חוק השבת ח"כ מיקי זוהר התקבל באהדה רבה על ידי משתתפי ההילולא, בנאומו הזכיר בעוז ובגאון את שמירת השבת ואמר: "לא אשנה את דרכי, לא אוותר על שמירת יהדותה של המדינה ואמשיך לחזק אותה בכל כוחי, כי זכותנו על הארץ הזו מגיעה אך ורק מעצם יהדותנו ולא משום סיבה אחרת".

הראשון לציון הגר"ש עמאר קרא לציבור, "אשריכם ואשרי חלקכם, שהנכם באים להשתתף בהילולא הגדולה וזוכים לקחת חלק באחזקת מוסדות התורה על שמו של בעל ההילולא זצ"ל שהיה גאון וקדוש, תחזקו את הישיבה והמוסדות, וכל מי שעוזר לישיבה ידע שיש לו זכות גדולה והגנה מהצדיק".

במעמד, הודלקו נרות לעילוי נשמת בעל ההילולא. כמו כן ניתנה הזדמנות לקהל לרכוש את ספריו הרבים של הגאון זצ"ל שיצאו במהדורה חדשה ובמחירים נוחים. בסיום הערב נערכה הגרלה על רכב ופרסים יקרי ערך לרוכשי כרטיסי ההגרלה לקיום המוסדות.

למחרת בבוקר עלו בני משפחתו ותלמידיו לתפילה על ציונו בהר המנוחות והתפללו לישועת הכלל והפרט וכל על כל התורמים להחזקת המוסדות.























































הרב מאזוז הרב עמאר תוניס הרב חויתה כהן מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד