י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית שמש מפולגת: מאות בנות לא יכולות להירשם ללימודים

מאות הורים משכונות רמת בית שמש ג' וחפציבה שהגיעו לרשום את בנותיהן ללימודים בשנה הבאה בבתי ספר בבית שמש - נתקלו בתשובה שלילית • איך זה קשור למאבקים המגזריים בעיר? • והאם צפוי פתרון באופק? • הסיפור המלא בפרסום ראשון

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

המחלוקות הפנים חרדיות בין חסידים וליטאים קורעות את העיר בית שמש, כך מאשימים הורים של מאות תלמידות, שנכון לימים אלה אינם יודעים לאיזה בית ספר ירשמו את בנותיהם, אף שעונת הרישום כבר החלה.

מדובר בלפחות שני מקרים בולטים בעיר, בהם נשארו מאות הורים ללא מענה, עקב מחסור במבנים או חוסר התקדמות בבנייתם.

בשנתיים האחרונות, כהוראת שעה עקב הקמתה של שכונת רמת בית שמש ג' החדשה, למדו בנות השכונה בשני בתי הספר של החינוך העצמאי השוכנים ברמת בית שמש א' הסמוכה. מדובר היה בפתרון זמני בלבד, שכן כל אחד מבתי הספר המדוברים כבר הגיע לרף הקיבולת המקסימלי, בעיה אותה אמור לפתור בית ספר חדש שמוקם בימים אלה ברמת בית שמש ג' עצמה.

בשבועות האחרונים נקראו הורי בנות בית שמש לרשום את בנותיהן בהליך הרישום השנתי הקבוע שנפתח ביום ראשון. אלא שמאות ההורים שהגיעו לבתי הספר ברמת בית שמש א', כדי לבצע שם בינתיים את הרישום לבית הספר החדש שיקום בשכונתם, הושבו ריקם.

"בחינוך העצמאי טוענים שאין להם וודאות שמבנה בית הספר יהיה מושלם לקראת שנת הלימודים, ולכן הם לא רוצים לקחת אחריות ולרשום בנות לפני שהם מוודאים שהתהליך יסתיים, אבל בינתיים נראה שלעיריית בית שמש כלום לא מפריע, אנחנו מחכים לראות מה יעשה מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך, שנראה שהוא מתמקד בבתי הספר החסידיים בלבד", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ההורים.

הורה אחר מציין גם הוא: "כולם מבינים שלא שייך לשים מאות בנות בדירות שכורות, והחינוך העצמאי לא יודע האם המבנה יהיה מוכן. זה קטסטרופה, חייבים לפתור את הבעיה במהירות כדי לוודא שהליך הרישום מסתיים ולכל בת יש מקום ללמוד בשנה הבאה".

וזה לא המקרה היחיד, תופעה זהה כמעט קיימת גם בשכונת חפציבה, שבנותיה לומדות בבית הספר של הקריה החרדית הותיקה. מדובר בבית ספר של כאלף בנות, שעד לשילובן של בנות חפציבה הסתפק ב-3 כיתות לכל מחזור, אך עתה נאלץ להגדיל את מספרן ל-4.

גם כאן, הורים משכונת חפציבה שבאו לרשום את בנותיהן השנה, נענו בשלילה מחוסר מקום. "הנהלת החינוך העצמאי לא מוכנה לרשום עוד בנות בלי מענה טכני של מבנים ללמד בהם", מסביר עסקן מקומי ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "רוב משאבי אגף החינוך מושקעים במוסדות של חסידות גור ושותפותיה שבונים עוד אגף בקריה החסידית. מנהלי המוסדות הליטאיים בעיר ממורמרים, כך גם היה בחלוקת הקראוונים בתחילת השנה".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה לדברים: "לעירייה יש שיתוף פעולה מצוין עם החינוך העצמאי. בימים הקרובים אף יתקיימו ישיבה וסיור משותף עם מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין, שבמהלכו תתקבל ההחלטה כמה ואלו כיתות יפתחו בשכונות החדשות.

"יצוין כי אגף החינוך בעירייה המתמודד עם גידול מסיבי בחינוך החרדי כאשר כ-80% מילדי כתה א' נרשמים לחינוך החרדי לעומת מצב הפוך כמעט בכתות הגבוהות, מטפל באדיבות, במסירות ובמקצוענות באלפי (!) פניות בשנה, אשר רובן ככולן נפתרות בהצלחה לשביעות רצון הפונים".
החינוך העצמאי רמת בית שמש ישעיהו ארנרייך בית ספר הנהלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד