ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לייבל'ה מוכן לנשק: המהדורה השבועית

מי נישק יד של מי ולמה? • איזה סגן ראש עיר מחלטר כנהג של סגן שר? • ומה קורה בקבוצת המשב"קים של סקווירא?

לייבל'ה מוכן לנשק: המהדורה השבועית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"עולם הישיבות באבל!" נחתה הודעה סתמית בצהרי שלישי בסמארטפון הישיבתי למהדרין של לייבל'ה, שסימס חזרה לאלתר - "הראש ישיבה זצ"ל, מי יתן לנו תמורתו".

המסמס האלמוני השתהה קמעא והשיב: "מי דיבר על הראש ישיבה, זה האבל של אתמול..."

"מצבו הרפואי של ר' חיים שלמה ליבוביץ' הידרדר?" הזדעק לייבל'ה, שבעברו זכה להאזין לשיעורי הגרח"ש ולטעום את המתיקות של ה'ברכת שמואל'.

"חלילה וחס", השיב המווטסאפ, "המצב דווקא השתפר, ומכיוון שאתה גרוע בניחושים, נאכיל אותך בכפית".

מתברר שעולם התורה התכונן לשבע ברכות המרכזי לנכדתו של ר' ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר ה'מויעצס' של דגל, שתוכנן להתקיים בצהרי שלישי במעמד מרנן ורבנן בבית המשב"ק הנאמן הרב יעקב יהושע גרוסברד. אלא שבעקבות הלווייתו של ראש ישיבת מיר, הכריע הסבא לבטל את האירוע.

אכן, עולם הישיבות באבל.

סוף המסע
ואם בנכדים ושמחות עסקינן, לייבל'ה לא הבין השבוע מדוע יוצאות בזו אחר זו הודעות על חתונת נכדו של יו"ר סיעת יהדות התורה, לייזר מוזס, שחיתן כבר בלי עין הרע עשרות נכדים וצאצאים, ומה קרה שפתאום השרים והח"כים נהרו לאירוע ואפילו גלריה מפוארת נשלחה לאתרי החדשות. האם מתגבשת סולחה עם בית הרבי מויז'ניץ? ובעוד השאלה מנקרת במוחו ולא נותנת מנוח, צפה לייבל'ה בשמחה בסגן השר מאיר פרוש שרקד באותו ערב עם שטריימל בבאיאן כשהוא מנשק את ידו של הח"כ הרומני, ולא נשיקה ויז'ניצאית.





ואפרופו הודעות וסימוסים, בשעה שאתם קוראים את השורות הללו, הרבי מסקווירא עושה את דרכו בחזרה למעונו בארה"ב, לאחר שסיים את המסע ההיסטורי בארץ ישראל, בביקור שייחרט בתודעה בשל הסיקור התקשורתי הרחב שקיבל. אפשר לומר שבמגדלי קונקורד בבני ברק יש אחים שנושמים לרווחה ומסמנים וי.

ואי אפשר להיפרד ממסע הקוידש בלי כמה פיצ'יפקעס: באחד האירועים הגדולים בירושלים צפה לייבל'ה בבניו של המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר ועסקן החסידות הבכיר יענקי יעקובוביץ, כשהם אורחים של הנגיד ר' אביגדור אסטרייכר מסקווירא - ידידו של משה גאבע. לייבל'ה מהמר שהקשר בין סאטמר לסקווירא חזק מתמיד.








ואילו שעה קלה לאחר המעמד ההיסטורי של הנחת אבן הפינה למוסדות טאלנא באשדוד עם הרבי מסקווירא, חגג האדמו"ר מטאלנא בסעודת מצוה ודינר עם מקורבים ותומכי המוסדות שהגיעו מחו"ל. אחד מהאורחים, איש ש"ס יהודה אבידן, זכה לקבל את ברכת האדמו"ר על העזרה רבת השנים למוסדות.





ובין ביקור של סקווירא לחגיגה בארץ, שוקי לרר עשה קפיצה לממלכה הבריטית, שם נצפה בארמון המלכה יחד עם הצלם הארגנטינאי שלמה קטשה, והשניים נעמדו מול מצלמתו של שליח לייבל'ה.





ואחרון מחצרות הקודש: במקום להיות בכנסת ביום רביעי, סגן הרב של הטוויטר ירח טוקר עבר חלק ב׳ של קורס נהיגה מונעת וכמובן שיתף את עוקביו ברשת שהתאוששה מהקריסה בשלישי.

ומי שעוד המריא חו"לה השבוע, הוא שר הדתות אזולאי שהגיע לרומא לטקס שהתקיים בנוכחות האפיפיור. ראש המטה מלכיאלי שליווה את כבודו, העסיק את עצמו בינתיים בצילומים עם ראש הקהילה המוסלמית המקומית, שביקש ממלכיאלי לבצע 'סלפי', שהגיע כמובן לידיו של לייבל'ה.



קצת מוניציפאלי
מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש ומשפחתו שבתו בצפת בדירתו של הגביר משה רייך. דייטש הקפיד להתפלל את כל תפילות השבת בצאנז, ואף נפרד מ-400 שקל טבין ותקילין כשרכש לבנו עליה חמישי. ללייבל'ה נודע כי מיד עם צאת השבת לפי רבינו תם מיהר דייטש לנסוע מירונה כדי להשתתף במעמד של חסידות סקווירא.

אותו סגן שר החינוך מאיר פרוש מהמקטע הקודם, נצפה בשבוע שעבר תופס טרמפ ברכבו של סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן, במהלך סיור שערך במוסדות החינוך בעיר.





ואותו כהן תועד באותו שבוע כשהוא יורד דרומה להשתתף בהילולת הבבא סאלי בנתיבות, שם קיבל ברכה מבאבא ברוך ונאלץ עקב כהונתו לשמור מרחק מהקבר. לצביקה התלוו מנכ"ל 'נאות מרגלית' ליאור גבאי, עוזרו האישי הרל"ש אברהם בצלאל והעוזר דובר הסיעה יחיאל אברהם.





ועוד אחת בענייני ברכות הצדיקים: ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, אוריאל בוסו, עלה השבוע לעיר הקודש ירושלים עם בנו שאמור להיכנס לעול תורה ומצוות, ושם פעמיו אל לשכתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף כדי לזכות בברכה. יודעי חן סיפרו ללייבל'ה כי המאבטח הצמוד של בוסו לא זכה להיכנס אל הקודש פנימה, והוא המתין בסבלנות בחוץ לסיום הברכות.





אין ספק שהאירוע השבועי המוניציפאלי היה שמחת הבר מצוה לבנו של סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל, שבירמ"צ את בן זקוניו בשלישי האחרון באולמי 'אוורסט' בראש העין. כל המי ומי השתתפו באירוע, החל מהבוס הכללי ושר הפנים וכלה בבוס המקומי ןאביו סגן שר החינוך. גלריה שלמה ונרחבת תוכלו למצוא באתר הבית, אך את עינו של לייבל'ה צדה דווקא אנקדוטה שולית: אפרים רוזנשטיין, מנהל השיווק החרדי של לאומית, דורש בשלומם של לקוחות הקופה המאושפזים במרכזים הרפואיים של הדסה.





יזם ההייטק הסרוג עמיחי יוזן אירח השבוע לבקשת משרד הכלכלה והמרכז להכוון תעסוקתי של עיריית בני ברק עשרות כתבים זרים בעיר התורה, הכתבים פגשו את העובדות החרדיות של 'קידום פלוס' ולייבל'ה לא הצליח לדוג אף תמונה 'ללא נשים' שתעבור את וועדת הרבנים של 'בחדרי'. לפחות הוא התנחם במפגש עם ידידו איש היח"צ מוטי ביכלר, שחגג השבוע ברית לבנו. מזל טוב.

מן הגורן ומן היקב
ביום ראשון בערב, נפגשו כמה עשרות מבכירי עיתונאי המגזר עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ במלון ריץ' קרלטון בהרצליה, להרצאה מאלפת על מצבה הבטחוני של מדינת ישראל. לייבל'ה התרשם.

בחגיגת יום הולדתה של הכנסת בירושלים, נצפה ראש לשכתו של רבה של ירושלים ויש אומרים שיותר מזה, אבינועם קוטשר המייבין בכל המגזרים, כשהוא מתברך מפיו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף. לייבל'ה מזכיר לקוטשר שהוא יכול להתברך מדי יום אצל ראשל"צ נוסף - רבה הספרדי של ירושלים.





ואחת מחנויות ירושלים, שם צפה לייבל'ה השבוע בזמר ארי היל רוכש חליפה בחנות בגיר. לייבל'ה התבשר כי העובד עוזי זקס ערק לג'יבאני, ועל זה נאמר - שיהיה בהצלחה לכולם.





ויש מי שבוחר לשיר לירושלים: בעקבות הפרסומת בלייבל'ה בשבוע שעבר, נצפה החזן החדש חיים ויסמן ממסעדת דייטש על בימה אחת עם שלמה כהן ותזמורתו של עמי כהן, כשהוא מבצע את הלחן הידוע של ולירושלים עירך של החזן קוסוביצקי.



ועוד בשמחות: רצפת מרכז האירועים שרתון סיטי טאואר בתל אביב כבר לא רעדה זמן רב כמו בליל שישי האחרון, בחתונתו של איש העסקים ברוך בלוי, יו"ר קבוצת BB גרופ הבונה פרויקטים של תמ"א בירושלים ושותף בקרן אינטו העולמית. בשמחה השתתפו רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור, וכמובן החברים הרבים.





ואפרופו מסעדות: לייבל'ה שמח לבשר על פתיחת המסעדה החדשה מוטי'ס בבית וגן. כך, לאחר הסניפים בבני ברק ששודרגו מהפינה הירושלמית לשעבר, גם אלפי בחורי הישיבות בעיר הקודש יזכו לחוות את האוכל המשובח של מוטי קליין. ובתוך אירועי הפתיחה, גם שמחה אצל מנהל האירועים מנחם הרשקוביץ שחגג השבוע את הולדת בנו. השלום זכר יתקיים בשבת שירה אצל מר"ש מבעלזא.





כתב הדתות של גלי צה"ל אוריה אלקיים התחדש עם סיכת כתב חדשה. לייבל'ה מאחל 'תתחדש' ומזכיר לאוריה שאירופה מחכה לו.





אמש התארח כוכב הזמר המזרחי אליקם בוטה בתכנית הנוער של הערוץ הראשון 'המהדורה' בהגשת ליאון רוזנברג ועומר מלמד-סבו. השניים שוחחו עם בוטה על הלהיט החדש 'חוזר הביתה' ועל סבב הופעות מיוחד בצרפת, ובין היתר באתר הפיגוע. היה מעניין.



מ"ם מהמם
ולפני המזל טוב, פינת המ"מים השבועית של יוסי חיים, שלא פספס בעינו החדה את שר הבטחון בוגי יעלון שהפציע בחתונת מוזס דלעיל. אם תהיתם מה עבר לבוגי בראש, כנראה שזו התשובה.





ומה תגידו על ההתפטרות של משולם נהרי מהכנסת? יולי אדלשטיין מתקשה להאמין שהש"סניקים יודעים להתפטר 'על באמת'.





ואי אפשר בלי משהו ממסע סקווירא. בפרט כשלידי המאייר התגלגל צילומסך נדיר מקבוצת הווטסאפ של המשב"קים בחסידות.



פינת המזל טוב
שמחה בחצר חסידות ויז'ניץ: העסקן הבולט של החסידות והרוח הצעירה יהושע שיקי מנדל חגג את הולדת בנו השבוע בשעה טובה. כמה שעות לאחר מכן, כבר הצטרף מנדל לראשי החסידות שנסעו לבקר בקהילה בעפולה, וללייבל'ה הגיעה תמונה.





ברכת מזל טוב גם לעסקן המפורסם לוחם מלחמת אתרא קדישא מירון מכנובקא אהרל'ה יקטר, לרגל נישואי אביו בזיווג שני.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעיתונאי שלומי ריזל מרדיו קול חי לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ושמחה במקהלת 'מלכות' - שלום ביכלר חבר המקהלה חגג את הולדת בנו.

מזל טוב נוסף ליחיאל גלאי, האיש והלב שהחליף קידומת השבוע. לרגל יום הולדתו יצאו החברים לחגוג בחומוס אשכרה התל אביבי וכמעט חטפו דו"ח על חניית רכב במעבר חציה.

ובקול ברמה מזל טוב לישורון (שושו, כי מותג לא משנים) תורג'מן ורעייתו אורה, מנהלת לקוחות בבולטון פוטנציאל, לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

חידה לסיום:
השעה: קצת לפני שבת
המקום: רחובות בני ברק
הסיטואציה: עיתונאי מוכר זועק על עמיתו בכעס
הסיבה: הוא היה משוכנע שהאחרון הוזמן להשתתף במסע סקווירא

בין הפותרים נכונה יוגרל סופ"ש בספסופה
רכילות לייבל'ה מאיר פרוש אריה דרעי הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד