י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרבי מסקווירא: "הקב"ה רופא לשבורי לב"

מנכ"ל 'בית חם' הרב אריה מונק ביקר אצל האדמו"ר מסקווירא, שבירר על דרכי פעילות הארגון והעניק את ברכתו

הרבי מסקווירא: "הקב"ה רופא לשבורי לב"

במהלך ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מסקווירא בישראל נכנס מנכ"ל ארגון בית חם הרב אריה מונק לאכסנייתו של האדמו"ר על מנת לקבל את הכוונתו וברכתו להמשך הסיוע לציבור הנדרש לסיוע בתחום בריאות הנפש.

הרב מונק הציג בפני האדמו"ר את עיקרי פעילות הארגון כמו גם תוכנית הרפורמה בבריאות הנפש שאותה הוביל שר הבריאות יעקב ליצמן.

לאחר שהאזין ארוכות לסקירה על פעילות הארגון, בירך האדמו"ר את מנכ"ל בית חם הרב אריה מונק על הפעילות ושמח לשמוע על הרפורמה שתאפשר לארגון להרחיב את הנגישות של מגוון הטיפולים למען הציבור, במקצועיות ובדיסקרטיות הראויה, כאשר המטופלים יוכלו מעתה לקבל את מגוון הטיפולים ללא תשלום ותוך שקופת החולים אחראית למימון הטיפולים ללא כל תלות בתוכניות ביטוחיות.

האדמו"ר הוסיף בלבביות כי מנכ"ל הארגון דבק במידותיו של הקב"ה שהינו "הרופא לשבורי לב", ועל כן ראוי לברכה מיוחדת.

כידוע, שנים רבות היה נושא בריאות הנפש נושא שלא דובר בו בקרב בני המגזר החרדי. בשנים האחרונות הצליח הרב אריה מונק מנכ"ל ארגון בית חם להעלות את הנושא על סדר היום הפנים חרדי ולהוכיח כי אין כל חילוק בטיפול במחלה רפואית פיזית לבין מחלה והפרעה נפשית.

הרב אריה מונק, שנחשב כבר סמכא בתחום בריאות הנפש ואף שימש כחבר מינהלת הרפורמה, היה זה שהוביל את המהפכה בתחום שנחשב לטאבו במגזר החרדי, ונחשב לנאמן ביתם של גדולי ישראל ובהם הגר"ח קניבסקי בכל הנוגע לתחום בריאות הנפש, וזוכה לקבל את הכוונתם וברכתם הנלהבת, תוך שהוא משמש שליחם של גדולי ישראל לטפל אף בנושאים הרגישים ביותר.

בית חם מאגד בתוכו את כלל שירותי בריאות הנפש באמצעות רשת מרפאות בפריסה ארצית בהם ניתנים מגוון שירותי בריאות הנפש על ידי פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומגוון מטפלים בשיטות מגוונות. המטופלים כולם זוכים לטיפול מקצועי ודיסקרטי המותאם במיוחד אף לאורח החיים החרדי.

בנוסף לכך מפעיל בית חם מערך שיקום רחב כאשר ב-46 סניפי מערך השיקום של בית חם מטופלים מידי יום כ-850 משוקמים שזוכים לשיקום באמצעות מערך התעסוקה.

מלבד זאת מפעילים בבית חם מחלקות נוספות שהשתיקה יפה להם, אולם הפעילות בהם מוגדרת בידי גדולי ישראל כהצלת נפשות לדורות.
בית חם אריה מונק הרבי מסקווירא ברכה בריאות הנפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד