י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבנית בר שלום סירבה לנהל את בתי הדין

ארגוני נשים יזמו את מינוי עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, למנכ"לות בתי הדין, אך היא סירבה לתפקיד

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90

בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, הרבנים עדינה בר שלום, סירבה להתמנות לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים לבקשת אירגוני הנשים - כך מפרסם הבוקר (ה) העיתונאי מנדי גרוזמן ב-nrg.

לפי הפרסום, ארגוני נשים פנו לרבנית בר שלום בניסיון לשכנע אותה להתמודד לתפקיד בעקבות הסיכויים הגדולים יחסית שיש לה להיבחר, זאת בשל הרקע המשפחתי, ומאחר והיא אחותו של הראשל"צ הגר"י יוסף ואף ככל הנראה תקבל את תמיכת שר הדתות דוד אזולאי מש"ס, אך כאמור היא סירבה להצעה.

בארגוני הנשים אמרו כי "אנחנו מחפשים נשים שמזוהות עם המגזר החרדי, כדי שלא יוכלו לטעון שמדובר ברפורמיות שמחפשות לשנות את צביון הרבנות, אלא באישה שתוכל למלא תפקיד שידאג גם לציבור הנשים".

כאמור, הרבנית בר-שלום דחתה את ההצעה ואמרה ל-nrg כי "מפריחים שמועות שכביכול יש לי קשר עם הצעה כזו, וכך ישרפו אותי בחברה החרדית. הודעתי שאני דוחה זאת".

"הרבנית עדינה בר-שלום היא מועמדת ראויה ופורצת בתחום שוויון מעמד האישה והדאגה לנשים", אמרה קודם הדחייה מנכ"לית ארגון 'מבוי סתום' בתיה כהנא-דרור, שארגונה הוא אחד הגורמים שעתרו לבג"ץ על מנת שיורה לאפשר מועמדות גם לנשים. "היינו מעוניינות לראות אותה מועמדת לתפקיד", הסבירה.
בית דין עדינה בר שלום מינוי עתירה בתיה דרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד