ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

העירייה הודיעה למרכולים: לא תוכלו לפתוח במהלך השבת

לאחר התדיינות של מספר חודשים, החליט ראש עיריית ירושלים לבחור בצד השבת, והעירייה הודיעה לבעלי המרכולים באופן סופי כי ייאסר עליהם לפתוח את עסקיהם בשבת • חבר המועצה מטעם ש"ס: "זה רק מעט מהפרצות נגד השבת בעיר"

ראש העיר ברקת, צילום: הדס פרוש, פלאש90
ראש העיר ברקת, צילום: הדס פרוש, פלאש90

המאבק על השבת בירושלים - לאחר הבטחת ראש העיר ניר ברקת לסגור את המרכולים במרכז העיר ירושלים שהיו פתוחים בשבת, הודיעה עיריית ירושלים לבעלי המרכולים באופן סופי כי עליהם לסגור בשבת.

המדובר הוא בשבעה מרכולים במרכז העיר, שעד היום היו פתוחים במהלך השבת, בניגוד לחוק העזר העירוני. את הידיעה פרסם לראשונה מיכאל שמש ברדיו גלי צה"ל. בעקבות ההחלטה, עורך כעת ראש העיר ברקת דיון עם כל ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בנושא השבת בעיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההחלטה הסופית התקבלה לאחר שימוע שערכו בעירייה לבעלי החנויות. כזכור, החלטת ברקת לפני מספר חודשים גרמה לסערה רבה בקרב תושביה החילונים של ירושלים, ואף נערכו הפגנות כנגד ברקת ברחבת כיכר ספרא.

כזכור, לפני מספר חודשים נערכו הפגנות שקטות וקבלת שבת בסמוך לחנויות הפתוחות במרכז העיר, בהשתתפות רבנים, חברי מועצה ותושבים חרדים ודתיים.

חבר מועצת העיריית ירושלים נחמניאל סבן הגיב ל'בחדרי חרדים' על ההחלטה ואמר כי - "מתברר שזעקת השבת מחלחלת לאן שהיא צריכה לחלחל. מדובר במעט מהפרצות שנעשו בשנים האחרונות בידיעת העירייה ובחסותה, אני מאמין שחברי מועצת העיר החתומים על ההתחייבות למען השבת בירושלים, יעשו עוד למענה בכל הכוח ובכל מחיר".


‏המכתב שקיבלו בעלי המרכולים, המודיע על כך שהוחלט סופית שעליהם לסגור בשבת. צילום: גל"צ
מלחמות השבת ניר ברקת מרכז העיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד