י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טבעת האירוסין טבעה באשפה - כמה תעלה טבעת יהלום חדשה?

הבוקר בירושלים חיפשו עשרות אנשים אחר טבעת יהלום בשווי 36,000 שקלים • האם זהו סטנדרט המחירים לטבעות לכלה? יצאנו לבדוק עבורכם מהו סטנדרט המחירים שצריכים הורי החתן בציבור החרדי להוציא עבור מתנת החובה לאירוסין - טבעת יהלום לכלה

לא צריכה להיות יקרה כדי להיות יהלום. באדיבות רשת גולד טיים
לא צריכה להיות יקרה כדי להיות יהלום. באדיבות רשת גולד טיים

כולנו נרעשנו למשמע הסיפור על הכלה הצעירה שעתידה להינשא בקרוב, והבוקר, חמישי, איבדה את טבעת היהלום שקיבלה, והצליחה לגרום לעשרות, אם לא מאות אנשים, לצאת לרחובות ולחטט בזבל, לאחר ששכנעה את בעל המשאית לעצור אותה. המשפחה אף הציעה פרס כספי בסך אלף שקלים למי שימצא את האוצר הזעיר. שווי הטבעת, אם תהיתם: 36.000 שקלים. שלושים וששה אלף שקלים.

הסיפור נוגע ללב, אבל בתוך המהומה, קשה שלא לתהות בנוגע לשוויה של הטבעת. בעוד המדינה גועשת חדשות לבקרים ודשה בכל עניין יוקר המחיה, מאבדת בחורה צעירה טבעת אירוסין ששוויה עולה על מחיר של חתונה במקרים מסוימים.

"בדיוק כך", אומרת ללובי נשי, גברת ב'.ש' – תושבת בני ברק, שחיתנה כבר שלושה ילדים והשניים המאורסים יינשאו בקרוב. "במחיר הזה אני עושה חתונה – טבעת? לא במחוזות שאני מכירה, ותאמיני לי שאני מכירה".

בתחילת החיפושים הבוקר, ברחוב יחזקאל. צילום: דודי שקלארצילום: בתחילת החיפושים הבוקר, ברחוב יחזקאל. צילום: דודי שקלאר
בתחילת החיפושים הבוקר, ברחוב יחזקאל. צילום: דודי שקלאר

מחירי טבעות היהלום נעים בממוצע של 5000-1000 שקלים, אומרים לנו בעלי חנויות תכשיטים. "אצל חרדים, הסטנדרט עומד בחנות שלנו באזור 3000 שקלים", אומרת בעלת חנות שמעדיפה לשמור על עילום שמה (שמור במערכת). "אצל זוגות חילונים שנישאים בגילאי 30 ומעלה וכבר מרוויחים אפילו יפה, ומבינים שאי אפשר לתת לבחורה טבעת זולה מדי, הסטנדרט עומד על 10000 ₪".

שאלנו את אהרוני נויבואר, מבעלי רשת גולד טיים, אם יש הבדל במחירים בין חסידים לליטאים. לדבריו אין הבדל, אלא "ההבדלים אחרים", הוא מסביר, "חסידים על פי רוב יעדיפו טבעות גדולות יותר. אבל במחיר, כולם נעים בין 5.000 שקלים ל- 10.000 שקלים, לטבעת יהלום חצי קראט".


מחטטים באשפה, אחר הטבעת האבודה, הבוקר בירושלים


נויבואר מוסיף כי בתור רשת גדולה הוא יכול להרשות לעצמו להביא גם טבעות יהלום במחירים נמוכים יותר "מה שקורה הוא שאנשים שאין ידם משגת, קונים זרקונים ואז הם משלמים 1000-1500 שקלים על טבעת. אנחנו הצלחנו להביא יהלומים קטנים במחיר הזה, כדי לתת לכל כלה את התחושה שיש לה יהלום, כי מה לעשות – בסופו של דבר זו טבעת שנשארת לשנים ונותנת תחושה טובה ויוקרתית לכלה".

האם טבעת יהלום בשווי 36.000 שקלים מעידה בוודאות על משפחה שיש לה כסף?

"99% שכן", אומר נויבואר. "אנחנו מחזיקים טבעות בשווי כזה ואף יותר, אך מדובר בוודאות במעמד כלכלי שונה. אחוז קטן מאוד של קונים אצלנו ביקשו לרכוש טבעות בטווח מחירים כזה משום שנאלצו להרשים את הצד השני שהיה לו כסף יותר מהם. על פי רוב הצלחנו לשכנע אותם לתת את המתנה בהתאם לגודל הכיס ולא בהתאם לגודל הרושם. בסופו של דבר אנשים לא זוכרים את הדברים האלו. קחו את הכסף ותשקיעו אותו במוצרים טובים לזוג, ברכב, בדירה. חסר מה"?

צילום באדיבות רשת העיתונאים רוטרניקצילום: צילום באדיבות רשת העיתונאים רוטרניק
צילום באדיבות רשת העיתונאים רוטרניק

וכמה משלמים משפחות חרדיות ממוצעות? יצאנו לבדוק באחת מערי הפריפריה, שם חלק הארי של המשפחות, הן בעלי מעמד כלכלי ממוצע ומטה. יענקי וייס סוכן תכשיטים מ'לנצינצקי תכשיטים' באשדוד אומר כי "הסטנדרט במגזר הוא 600 עוד 700 דולר", ליהלום 0.75 קראט. "כמעט אין מי שקונה יותר מזה", הוא מוסיף.
טבעת יהלום לכלה מחירי טבעת יהלום יוקר המחיה אהרוני נויבואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד