כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ארבעה ימים אחרי איומי הרצח והמשפחה חרדה: "לאן נעלמה המשטרה?"

ארבעה ימים עברו מאז שהושמעו איומי הרצח נגד הקצין החרדי יהודה גליקמן ולטענת בני המשפחה טרם נפתחה חקירה: "הטלפון הציבורי ממנו התבצעה השיחה אותר, יש מצלמות אבטחה באזור והמשטרה אינה פועלת" • צפו בתיעוד הזירה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

ארבעה ימים לאחר שהוגשה תלונה על איום ברצח כלפי קצין צה"ל חרדי, לא נעשה דבר על מנת להגן על חייו, כך לטענת בני משפחתו.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי', ביום ראשון השבוע התקבלה שיחת טלפון אצל משפחתו של סרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס לטירונים והכשרות חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בה איימו על חייו, "תזהרו, אנחנו נתנקש בחייו של אבא שלך", נאמר בה.

עדי גליקמן, רעייתו של הקצין המאויים, אמרה אמש ל'בחדרי' כי היא חרדה ומוטרדת: "הגשנו תלונה על איומים. מיום ראשון התיק מסתובב במשטרה. בינתיים, כבר השגתי הסרטה של מיקום טלפון ממנו צלצלו לאיים. ממש ליד, ישנה מצלמת אבטחה שדרכה ניתן להתחקות אחר המטלפן המאיים... איפה המשטרה?" היא שואלת בדאגה.

בתיעוד הוידאו שלפניכם, ניתן לראות את הטלפון הציבורי ממנה בוצעה שיחת האיום. מסביב, ניתן לראות מצלמת אבטחה של כספומט בנק לאומי, מצלמה נוספת של הבנק מעל חנות בגדים - שם לכאורה ניתן לראות את המטריד מבצע את השיחה האמורה.



התלונה הוגשה ביום ראשון בשעה 23:00 לערך, בתחנת משטרת פתח תקווה.

המטלפן: תתביישו לכם שיש לכם אבא חרד"ק
עדי: תודה. עוד משהו?
המטלפן: היהדות החרדית מתביישת בכם, מוחה בכם
עדי: עוד משהו?
המטלפן: תזהרו, אנחנו נתנקש בחייו של אבא שלך.. ניתוק

'בחדרי חרדים' פנה בבקשת תגובה ממשטרת מרחב שרון, שם הוגשה התלונה. משם נמסר כי התיק הועבר למשטרת מרחב דן, שהינו המקום בו בוצעה העבירה, שכן שיחת הטלפון בה נשמעו האיומים, בוצעה מטלפון ציבורי ברחוב רבי עקיבא 51 בבני ברק, ליד בנק לאומי. אולם במשטרת מרחב דן התלונה טרם הגיעה (נכון לכתיבת השורות).

כך או כך, בפועל, מאז הגשת התלונה איש מהמשטרה לא יצר קשר עם משפחת גליקמן, לעדכנם בדבר הטיפול באיום לרצח, או הגברת האבטחה סביבם או ביתם.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבעה חודשים, במאי 2015, יהודה ועדי הגישו תלונה במשטרה על הטרדות והצקות, על חשיפת פרטייו האישיים ולשון הרע - מאז המשטרה בודקת וחוקרת.

בשבוע שעבר המשטרה עצרה את בנימין חייט, יונה מרצבך ושלמה פיין, בחשד לעריכה והפצה של חוברת "הציידים". השלושה שוחררו ביום שישי שעבר למעצר בית, והמשטרה מחפשת אחר החשוד הרביעי, יחיאל בלוי, שנגד ארבעתם מתנהלת במקביל גם תביעה אזרחית.

בדיון שנערך בעניינם בבית משפט המחוזי בירושלים אמר נציג המשטרה פקד אריה מלכה "בכוונתנו להתייעץ עם הפרקליטות ולשקול הצהרת תובע נגד החשודים". ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ישנו פרקליט מטעם המדינה המלווה את החקירה במשטרה. האם זה יגרום להגשת כתבי אישום מהירים, דבר שאולי יגרום להרתעה?

עודכן ב-8:00 22/1
משטרת ישראל קצין חרדי יהודה גליקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד