י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ערביי חברון המומים: יהודים במבנה חדש

מתיישבים נכנסו למבנה סמוך למערת המכפלה בחברון - אותו רכשו בימים אלה מפלסטיני: "חוששים לחיי המוכר"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הרחיבי: הישוב היהודי בחברון איכלס היום (ה') מבנה שנרכש לאחרונה מפלסטיני, בלב הרובע היהודי העתיק של חברון.

המבנה הינו בן 20 דירות ומספר חנויות. השטח הכולל של המבנים הוא כ-1,200 מ"ר. עם השלמת הרכישה והשיפוץ הוכנו בימים האחרונים משפחות לקראת המעבר והיום כאמור אוכלס המבנה. אל המשפחות הצטרפו עשרות בחורים מישיבת ניר והכוונה לשהות במקום גם במהלך סוף השבוע.

בעמותת 'הרחיבי מקום אהלך' שעומדת מאחורי הרכישה ובישוב היהודי בחברון מצהירים כי הרכישה נעשתה כחוק וקדם לה מו"מ שנמשך על פני כשלוש שנים. שלמה לוינגר מראשי העמותה סיפר כי,

"הרכישה חוקית לגמרי אנחנו קנינו מבנאדם שהוא הבעלים החוקי היחיד על המבנים והא כרגע ירד למחתרת בגלל החשש לחייו".

"הצבנו על שמירה על חייו של המוכר שבעקבות סיפור עזרא נאווי חושש מאוד לחייו ולחיי משפחתו גם מצד גורמים ברשות הפלסטינית וגם מצד ארגוני זכויות אדם.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון, אמר כי "אנו גואלים שני בניניים נוספים בחברון ומצטרפים לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות בארץ ישראל שקנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין, רופין, מונטיפיורי ועוד. בראשית השבוע נרצחה דפנה מאיר ז"ל, שהתווספה ליהודים רבים שדמם ספוג בארץ ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארץ ולעזור לנו להגן על חייה המוכר מארגונים ערבים וזכויות אדם למיניהם".

זאב אלקין, שר הקליטה וירושלים, אמר כי "חשוב לציין כי הבתים נרכשו מערבים על ידי יהודים בכסף מלא. אני מברך את מתיישבי חברון על פעילות נחושה למען הרחבת הנוכחות היהודית בעיר האבות. הבתים שאליהם נכנסו המתיישבים נקנו בכסף מלא כדת וכדין. אני קורא לשר הביטחון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים. התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית היא הרחבת ההתיישבות".
התיישבות יהודי חברון מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד