כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לאשכנזי יש סיכוי לנצח את נתניהו?

סקר ערוץ 10: מפלגת מרכז המשותפת לגבי אשכנזי, יאיר לפיד ומשה כחלון תהפוך למפלגה הגדולה בכנסת

אשכנזי. צילום: פלאש90
אשכנזי. צילום: פלאש90

מצליח בסקרים: מפלגת מרכז המשותפת לאשכנזי, לפיד וכחלון תהפוך למפלגה הגדולה בכנסת, כך לפי סקר שהתפרסם הערב (ה') בחדשות 10. כך גם, לפי סקר חדשות 2, הציבור סבור כי לאשכנזי יש סיכוי גבוה יותר מאשר ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג או לפיד, לנצח את נתניהו.

יום לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע על סגירת התיק הפלילי שנפתח נגד אשכנזי, ערכו הערוצים המרכזים סקרי תמיכה בו.

לפי סקר של חדשות 10, אותו ערך פרופ' קמיל פוקס, באם תקום מפלגת מרכז חדשה המשותפת לגבי אשכנזי, ליאיר לפיד ולמשה כחלון יזכו השלושה ב-29 מנדטים. הליכוד יזכה ב-24 מנדטים, המחנה הציוני ב-13 מנדטים, הרשימה המשותפת - 13, הבית היהודי - 12 וישראל ביתנו - 10 מנדטים.

לעומת זאת אם ירוץ אשכנזי בראש המחנה הציוני. הוא יקבל 18 מנדטים והליכוד 27 מנדטים. הבית היהודי והרשימה המשותפת יקבלו 13 מנדטים, ישראל ביתנו תשעה, וכולנו וש"ס שבעה מנדטים לכל אחת.

אם אשכנזי יצטרף ללפיד ב"יש עתיד" תקבל המפלגה 19 מנדטים, והליכוד ימשיך להוביל.

בחדשות 2 התפרסם סקר שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף עם "Ipanel". על השאלה מי מבין השניים, נתניהו או אשכנזי, מתאים יותר להיות ראש ממשלה, בחרו 41% מהמשיבים בנתניהו ו-16% באשכנזי. יותר מ-31% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם לא ראוי לתפקיד.

הנסקרים נשאלו גם מי לדעתם מתאים יותר להנהיג את המחנה הציוני. 38% בחרו באשכנזי ו-18% בחרו בהרצוג.

עך גם, הנסקרים נשאלו למי יש את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את נתניהו ואשכנזי קיבל 29% לעומת 24% של לפיד. הרצוג קיבל 8% בלבד.
גבי אשכנזי סקר ערוץ 10

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד