כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שר הביטחון פינה את המתנחלים בשכנת אברהם אבינו בחברון; הקואליציה במשבר

בשעת בוקר מוקדמת פשטו כוחות הביטחון על הבית בשכונת אברהם אבינו בחברון אותו רכשו מתנחלים, ואליו נכנסו אמש; יו"ר הכנסת אדלשטיין והשר זאב אלקין פרסמו הודעות גינוי חריפות • חבר הכנסת סמוטריץ' כבר הכריז על משבר

שר הביטחון פינה את המתנחלים בשכנת אברהם אבינו בחברון; הקואליציה במשבר

לקראת משבר בקואליציה? ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע הלילה (ה') לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט כי מרגע שמתיישבי חברון יפונו מהבתים שנרכשו, הוא לא ישתתף בהצבעות במליאה עד שיתאפשר להם לחזור. גם יו"ר הכנסת אדלשטיין תקף את הפינוי, והשר זאב אלקין הביע תמיכה במתנחלים שנכנסו לבתים, ופונו הבוקר.



כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אמש נכנסו מתנחלים מלווים בצוותי פריצה מקצועיים, לשלוש דירות בשני בנינים ברחוב 'אברהם אבינו' בחברון. לטענתם, הדירות נרכשו בחשאי לאחרונה. בעקבות הכניסה בחשאי - אתמול החלו כוחות הביטחון לפנות את המתחלים.

בהודעה שהוציא ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעקבות הפינוי, כתב כי "בחודשים האחרונים מוביל שר הביטחון, בגיבוי ראש הממשלה, מדיניות מדינית וביטחונית שאיננו יכולים להסכים לה. תפיסת ביטחון מאובנת שלא מצליחה להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל ולמגר את גל הטרור שאנחנו בעיצומו, הקפאת תכנון ובניה בירושלים, במעלה אדומים וביהודה ושומרון, התעלמות מקביעת עובדות בשטח מצד הרשות הפלשתינית באזורים אסטרטגיים ובמימון מדינות האיחוד האירופי, מדיניות של אכיפת חוק דרקונית ומפלה נגד המתיישבים, ועוד. הבוקר הצטרף לכך פינוי חמור של מתיישבי חברון החלוצים משני בתים שנרכשו על ידם כדת וכדין בכסף רב.

"רכישת הבתים ואכלוסם הוא מעשה ציוני חשוב שיש בו ולו מענה קטן של המשך האחיזה בחבלי המולדת ביהודה ושומרון אל מול גל של טרור ורציחות האכזריות של אם לעיניי ילדיה".

סמוטריץ' הוסיף עוד ואמר כי "המתיישבים העבירו שלשום את כלל מסמכי הרכישה לבחינת מערכת הביטחון והודיעו כי אם חלילה ימצא פגם ברכישה הם יפנו את הבית בעצמם. למרות זאת שר הביטחון מתעקש לפנות את הבתים ורק לאחר מכן לבחון את הרכישה.

"פינוי המתיישבים בחברון הוא לכאורה 'עניין מקומי' אולם הוא מחייב מתיחת קו ברור שיבהיר שאיננו מוכנים לאפשר התנהלות קואליציונית שבמסגרתה שר הביטחון קובע לבדו את המדיניות ביהודה ושומרון ואנו נאלצים לקבל אותה ולהישאר למעשה חסרי השפעה. אנחנו חלק מהקואליציה הזו ועל עמדתנו להישמע ולהילקח בחשבון. אתמול ברכו מרבית השרים וחברי הכנסת של המחנה הלאומי את מתיישבי חברון וקראו לשר הביטחון לאפשר את אכלוס הבתים. התעלמותו של שר הביטחון מיתר חברי הקואליציה מצטרפת להתעלמותו מעמדתנו גם בסגירת ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית ובסוגיות נוספות ולכך לא ניתן להסכים".

וכאן עבר סמוטריץ' לאיום על שלמות הקואליציה - "לאור האמור עדכנתי הלילה את ראש הממשלה ואת ראש המפלגה שלי כי ככל שמתיישבי חברון יפונו מהבתים שנרכשו לא אשתתף בהצבעות במליאה עד שיתאפשר להם לחזור. כחבר בקואליציה אני נושא באחריות להתנהלותה ולא יכול להסתפק בנאומי ביקורת. אני משוכנע שיו"ר מפלגתי, השר בנט, שמתח השבוע ביקורת קשה על מדיניותו של שר הביטחון, יגבה את המהלך הזה ואני קורא ליתר חברי הכנסת והשרים של המחנה הלאומי להצטרף לדרישתי החד משמעית ולהביא לשינוי מדיניות הממשלה".

גם יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, תוקף בחריפות את פינוי המתיישבים שרכשו את הבתים בחברון: ״כאשר מתיישבים פועלים על-פי החוק, הדבר הנכון הוא להמתין עם הפינוי ולבחון את האופציות החוקיות לחיזוק ההתיישבות מתוך דאגה לשלטון החוק. אני קורא לדרג המדיני הממונה על גורמי הביטחון להזדרז ולבדוק את חוקיות הרכישה ולא להלהיט את הרוחות בפינוי מתיישבים. דוקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו אלא בזכותנו על הארץ נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה״.

שר הקליטה וירושלים, חבר הקבינט זאב אלקין תקף גם הוא את הפינוי - ״אני קורא לשר הביטחון לעצור באופן מיידי את פינוי המתיישבים מהבתים בחברון שנקנו על ידם כדת וכדין. זה זמן להילחם בטרור ולתמוך בחיזוק ההתיישבות ולא להילחם במתיישבים. מי שמדבר בשם החוק והסדר מוזמן קודם כל לטפל באנשי הרשות הפלסטינית ובפעילי שמאל קיצוניים שמוציאים להורג פלסטינים, שמעיזים למכור אדמות או בתים ליהודים".

שר התיירות, יריב לוין: ״פינוי הדיירים מבתיהם לאחר שנרכשו כדת וכדין היא שערוריה הזועקת לשמיים, אשר בשום מקום אחר בעולם לא הייתה מתקבלת. כשם שאדם שרוכש בית בתל אביב יכול להיכנס אליו בלי הליך בירוקרטי מיותר, כך צריך להיות גם בחברון. הגיע הזמן לשים סוף לאפליה הפסולה של המתיישבים. אני דורש משר הביטחון לעצור מיד את הליך הפינוי ולהביא את הנושא להכרעת הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב״.

ממפלגת הבית היהודי נמסר - ״בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם.

"מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם״.

השרה מירי רגב התייחסה גם היא לפינוי בחברון: "גאולת קרקע בארץ ישראל היא פעילות מבורכת, כל שכן בעיר האבות חברון. הרוכשים טוענים שקנו את הדירות על פי כל דין ואם אכן הדברים הם כך זכותם המלאה להתיישב בדירות הללו. ההתיישבות היא פעולה ציונית חשובה ועלינו להמשיך ולהתמיד בה."

גם ח"כ אורן חזן צייץ בטוויטר כי "אי אפשר להמשיך עם מדיניות הביטחון הפרטית של השר יעלון. אם לא ימצא פתרון לבתים בחברון, אינני מתחייב להצבעות עם הקואליציה".

ועד מתיישבי חברון הודיע - "הממשלה ממשיכה במדיניות חמורה ואנטי אנושית ומונעת מיהודים כל אפשרות לפיתוח היישוב בחברון. בזמן שהערבים בונים ללא הגבלה מופלים יהודים באופן קשה ואינם מורשים לממש זכויות אדם בסיסיות כמו הזכות לקניין ובניין, שהיו מובנות מאליהן מאות שנים. הפינוי הוא צעד דרקוני ואנטי דמוקרטי, מהווה פשיטת רגל מוסרית, ציונית וביטחונית, ומעניק רוח גבית לטרור. אנו דורשים מהממשלה לעשות חשבון נפש ולשנות את המדיניות העוינת והאנטי ציונית בחברון ובארץ כולה".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב לביקורת של שרים וחברי הכנסת נגדו בעקבות האירועים בחברון: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו.

"אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - ולא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו.

"ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה, אך לא אתפשר על החוק. טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאיכלוסם. מי שפועל תוך הפרת החוק, לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

הפינוי בחברון הבוקר












פינוי בחברון משבר בממשלה שכונת אברהם אבינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד