כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ברקת ידאג לשמירת שבת בירושלים? ובכן, לא בדיוק

הצהרות לחוד ומעשים לחוד: בגיבוי של חוות דעת משפטית שלא הובאה לאישור המועצה, מתירה עיריית ירושלים למרכול בבעלות נוצרית לפתוח בשבת במרכז העיר, ומצהירה רשמית על אכיפה מופחתת בשכונות מסוימות

ברקת ידאג לשמירת שבת בירושלים? ובכן, לא בדיוק
פלאש 90

ברקת נלחם נגד חילול שבת? תלוי באיזה אזורים בירושלים מדובר.

בעיריית ירושלים הודיעו אתמול (ה) על סגירה סופית של 7 חנויות הפתוחות בשבת במרכז העיר. אלא שבעירייה אומרים כי יש אזורים בהם תהיה אכיפה מופחתת במכוון וגם לעירייה אין בעיה שמרכול בבעלות נוצרית יפתח בשבת.

בחדרי חרדים פנה עם שאילתא לעירית ירושלים ובה שאל: "הנציגים החרדים דורשים גם סגירת המרכול הנוצרי בשבת ולא רק אלה שקיבלו צו סגירה, בטענה שזה יביא להמשך חילולי השבת. כמו כן גורמים חרדים הודיעו שידרשו לסגור את כל המרכולים בעיר ולא רק במרכז העיר".

מהעירייה נמסר בתגובה לבחדרי חרדים כי "על פי החלטת היועץ המשפטי לעירייה למרכול במרכז העיר הנמצא בבעלות נוצרית יותר להיפתח בשבת בתנאי שייסגר ביום ראשון".

בעירייה הוסיפו כי "באשר לדרישה לסגור את המרכולים בכל העיר - פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב, קובעת כי על רשות מקומית חלה החובה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת. על כן הורה היועץ המשפטי לעירייה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה מופחתת (עין כרם, תלפיות, עטרות ודרום-מערב העיר) ואזורים בהם תבוצע אכיפה מוגברת (השכונות החרדיות, קריית הלאום, הרובע היהודי וחלקים ממרכז העיר)".

נציגים חרדים ודתיים בעיירה שוחחו עם בחדרי חרדים וגיחכו על תגובת העירייה. לדבריהם, אכן בית המשפט קבע כי העירייה צריכה לקבוע מדיניות - והיא לא קבעה מדיניות. ליועץ המשפטי שהנפיק את חוות הדעת הנוכחית אין שום משמעות והסמכות היא אך ורק בידי חברי מועצת העיר.

נציגים החרדים הוסיפו כי "לא סתם הדבר לא הגיע לאישור מועצת העיר, זאת מאחר שאין סיכוי לרוב במועצה העיר לאישור חוות דעת כזאת".
שבת ירושלים מרכולים ברקת נוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד