י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

סופת שלגים עזה משתקת את ניו יורק: השכונות החרדיות במצור

סופת שלגים עזה מכה בחוף המזרחי של ארה"ב • שירותי התחבורה והתעופה שותקו, 12 נהרגו • ראש עיריית ניו יורק הטיל עוצר על העיר • היערכות מיוחדת של ארגוני החירום באזורים החרדיים של ניו יורק וניו ג'רזי • חזאי: "לצאת מהבית - זה חיים ומוות"

סערה בארה"ב. צילום: נתי שוחט, פלאש90
סערה בארה"ב. צילום: נתי שוחט, פלאש90

סופת השלגים עזה בחוף המזרחי של ארצות הברית גובה קורבנות בנפש ומשתקת את ערי החוף, כולל ניו יורק. ארגוני ההצלה החרדים התארגנו לקראת השבת, ורבני השכונות פרסמו ההלכות מיוחדות לקראתה.

ראש עיריית ניו יורק דה בלזיו הטיל עוצר על העיר. מי שינהג ברכב צפוי להיעצר.

סופה משתוללת בחוף המזרחי של ארצות הברית והיא גבתה עד כה את חייהם של 12 בני אדם. כ-50 מיליון מהתושבים המתגוררים בחוף המזרחי הונחו להישאר היום בבתיהם ויותר ממאה אלף בתים מנותקים מחשמל.

בוושינגטון הבירה נערמו כ-60 ס"מ של שלג. בעקבות הסופה גם הוכרז מצב חירום, בוטלו 6,000 טיסות, כל התחבורה הציבורית בניו ג'רזי בוטלה וכך גם מערכת הרכבות ושירותי התחבורה והתעופה בוטלו בכל אזור החוף המזרחי.


המטאורולוג ריץ' אוטו ממרכז החיזוי נאמריקני אמר: "כאשר משלבים בין השלג הכבד לבין הרוח העזה, אם אתה לוקח את הסיכון ויוצא החוצה, זה עניין של חיים או מוות". הוא הזהיר כי השלג עלול להיערם באזור וושינגטון, וירג'יניה, פנסילבניה ומרילנד לגובה של 76 ס"מ. אם זה יקרה, יירשם שיא. ב-2010 נערם השלג בסביבות וושינגטון לגובה של 45.2 ס"מ וב-1922 נמדד השיא עם שלג שנערם לגובה של 71.1 ס"מ.


שידור חי מניו יורק


הסופה עושה עושה את דרכה לניו יורק, וכבר לקראת השבת נערכו ארגוני ההצלה והחירום באזורים החרדיים של ניו יורק וניו ג'רסי.

לקראת השבת הוציאו הרבנים המקומיים הוראות מיוחדות אודות ההתנהגות המתאימה בשבת, בעת הסופה.


עדכון: 22:23

יש לכם תמונות? שלחו ל;[email protected]; והם יפורסמו


סופה ישראל ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד