ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

האם בלומברג ירוץ לנשיאות ארה"ב?

ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, שוקל להצטרף למירוץ • גרמניה מודאגת מאנטישמיות • סופה בסין • סיכום השבת

מייקל בלומברג
מייקל בלומברג צילום: באדיבות המצלם



בליל שבת סמוך לשעה 20:10 נמסר למד"א מרחב כרמל, על רוכב אופניים שנפגע מרכב ברחוב הנביאים בחיפה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק טיפל בנפגע כבן 17 ופינה אותו במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש.

בליל שבת נורו יריות לעבר רכב פרטי בכפר נחף. נזק נגרם לרכב. שוטרים שהגיעו לזירה אספו ממצאים ופתחו בחקירה. זמן קצר מאוחר יותר נעצרו 3 חשודים מקומיים בחשד למעורבותם באירוע. הרקע ככל הנראה סכסוך משפחתי.

בשכונת הורדים בנצרת הושלך בקבוק ובו חומר דליק לעבר רכב שחנה ברחוב במהלך הלילה. נזק נגרם ללא נפגעים. המשטרה אספה ממצאים בזירה ופתחה בחקירת האירוע. הרקע פלילי.

בשעה 21:25 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פעוט שנכווה ככה"נ ממים רותחים והובא למרפאה בבית שמש. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם פעוט כבן שנתיים וחצי במצב קשה עם כוויות דרגה ב' בפנים, בחזה וגפיים העליונות.

חדשות חוץ

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג, שוקל להצטרף למרוץ לנשיאות ארצות הברית. "ניו-יורק טיימס" דיווח כי בלובמרג הורה ליועציו להתחיל בתכנון קמפיין להתמודדות עצמאית.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם ראש ממשלת טורקיה אחמט דבוטאולו כי לארה"ב וטורקיה יש פתרון צבאי למצב בסוריה ולדאעש, אם לא יימצא פתרון פוליטי.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לפעולה נחרצת נגד האנטישמיות. "האנטישמיות התרחבה יותר משדמיינו", אמרה והוסיפה כי "חייבים לפעול, במיוחד בכל הנוגע לצעירים ממדינות שבהן שנאת ישראל והיהודים נפוצה. עלינו להבהיר כי לאנטישמיות אין מקום בחברה שלנו, חייבים לשים גבולות".

ארגון המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי לפחות 40 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בהפצצות אוויריות של הצבא הרוסי בשני כפרים במזרח סוריה. עוד נמסר כי הכפרים שהותקפו נמצאים בשליטת דאעש, וכי כל ההרוגים הינם אזרחים.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד אמרה כי משבר המהגרים מסכן את אמנת שנגן. עם זאת, היא הוסיפה כי אם המשבר ינוהל נכון בסופו של דבר חלק מהכלכלות ירוויחו מההגירה. "אירופה בהחלט במצב טוב יותר מבשנה שעברה, אבל משבר המהגרים והאפשרות שבריטניה תצא מהאיחוד האירופי מדאיגים", אמרה בכנס הכלכלי בדאבוס.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי סיכם עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי שתי המדינות ירחיבו את שיתוף הפעולה בינהן "כדי להילחם בטרור באזור".

15 מדינות איבדו את זכות ההצבעה באו"ם אחרי שלא עמדו בתשלום דמי חבר לארגון. בין המדינות ונצואלה, בחריין, לוב, מאלי, ואנואטו ואיי מרשל. ונצואלה, החברה במועצת הביטחון של האו"ם, אמורה לעמוד בראש המועצה בחודש הבא במסגרת הנשיאות המתחלפת.

מטוס של חברת התעופה יונייטד איירליינס החליק עד סוף מסלול הנחיתה בשדה התעופה אוהייר בשיקאגו, כך אמר דובר של איגוד התעופה הפדרלי בארצות הברית, ה-FAA. לא היו נפגעים באירוע. הנוסעים דיווחו על כך שהנחיתה עברה כרגיל בכל הנוגע להם, ונודע להם על המצב רק אחרי שהטייס הכריז שהמטוס "החליק לסוף המסלול". לא ברור אם התאונה נגרמה כתוצאה מהשלג הקל שיורד בשיקאגו.

ארבעה בני אדם נהרגו בתקרית ירי בבית ספר תיכוני בעיירת לה-לוש שבפרובינציית ססקצ'ואן בקנדה - היורה, ככל הנראה נער, נתפס. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר "זה סיוט של כל הורה". העוצר בעיירה לה-רוש הוסר, וילדי בית הספר הועברו למקום בטוח.

הרשויות בסין פרסמו התראה בשל גל קור קיצוני שפוקד את המדינה. החזאים צופים כי שיאי הקור יישברו בימים הקרובים וברוב המדינה הטמפרטורה תצנח מתחת למינוס 12 מעלות. כ-120 טיסות בוטלו ושיבושים נרשמו בעשרות אחרות. בדרום המדינה החל לרדת שלג לראשונה מזה 20 שנה.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'

סוריה ארצות הברית מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד