כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרצוג בבית כנסת של הסבא רבא שלו בפריז

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג המבקר בצרפת, ערך ביקור בבית הכנסת אותו ייסד הסבא רבא שלו, ברובע היהודי בפריז

בביקור. צילום: ארז ליכטפלד
בביקור. צילום: ארז ליכטפלד

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיע ביום שישי לביקור בבית הכנסת ברובע היהודי בפריז, אותו הקים סבא רבא שלו שהיה רב במקום, כשהוא מלווה ברב בית הכנסת הרב מרדכי רוטנברג .

בדף הפייסבוק כתב הרצוג: "את בית הכנסת בלב הרובע היהודי בפריז הקים סבא רבא שלי, הרב יואל לייב הרצוג זצ"ל ב- 1908.

הגעתי הנה רגע לפני כניסת שבת, בתחילתו של ביקור מדיני בן כמה ימים בפריז הגשומה. מלבד הפגישות המדיניות, הביקור הזה הוא הבעת הזדהות עמוקה עם הקהילה היהודית האמיצה שעוברת ימים קשים".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נפגש בארמון האליזה, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד שם הציג את תוכניתו להפרדה בין ישראל לפלסטינים.

הרצוג כתב לאחר הפגישה עם הנשיא: "מדינות העולם חייבות להתמודד עם המציאות. כרגע הדבר הדחוף ביותר הוא להיפרד. זה צעד הכרחי לביטחון אזרחי ישראל. זה צעד הכרחי לקידום חזון שתי המדינות בו אני מאמין בכל ליבי.

"הולנד ופביוס העלו שאלות מורכבות על עתיד האזור ועל נכונותה של ישראל ללכת לצעדים מרחיקי לכת. גם הם מבינים שאנחנו תקועים. גם הם מבינים שהקיפאון הזה דוקר אותנו.

"הודיתי להם מעומק הלב על העמידה האיתנה לצידם של יהודי צרפת. זו קהילה חזקה שעוברת ימים לא פשוטים אבל יודעת שיש לה אוזן קשבת אמיתית בארמון האליזה וסולידריות ללא גבול בישראל.

"המלחמה בטרור היא מלחמה משותפת. קשה וכואבת ומשותפת לנו ולצרפתים. הם יודעים שהטרור מאיים על העולם כולו. והתראתי בפניהם שהחלטות האיחוד האירופי בנוגע לסימון מוצרים וההחלטות החד צדדיות נגד ישראל אותן מנסה צרפת לקדם באו"ם משרתות את שונאי ישראל ולא מקדמות את השלום. אין להן טעם. הן רק מרחיקות אותנו מהיעד. רק הפרדה מוחלטת בינינו לבין הפלסטינים תבטיח ביטחון ותסלול בבוא הזמן את הדרך להשלמה והסדרי קבע".

צילום: ארז ליכטפלד






יצחק הרצוג קהילת פריז אנטישמיות בית כנסת של הסבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד