כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"גם אם אירה במישהו - לא אאבד תמיכה"

המועמד הרפובליקני טראמפ לא מפסיק לייצר פרובוקציות מביכות • מועמד יהודי עצמאי חדש ומוכר: בלומברג

"גם אם אירה במישהו - לא אאבד תמיכה"
ויקי

עוד שערורייה מבית היוצר של המועמד הרפובליקני הבולט דונלד טראמפ - בכנס תומכים במדינת איווה, אמר טראמפ כי התמיכה בו כל כך אדירה, כך שאפילו אם ירה במישהו בשדרה החמישית של ניו יורק עדיין יצביעו לו.

נראה כי הדברים, שעוררו כמובן סערה מיידית וחריפה בארצות הברית, אכן משקפים את המציאות. טראמפ, החתום על שורה ארוכה של שערוריות מביכות, עדיין שומר על פופולריות בסקרים ונראה כי הוא המועמד הרפובליקני המוביל מבין שאר המועמדים, וכי הוא עלול להיבחר להיות המועמד לנשיא ארצות הברית של המפלגה הרפובליקנית.

את הדברים השנויים במחלוקת אמר טראמפ בכנס במכללה במדינת איווה, הוא הקריא כמה מהדברים שכותבים עליו בעיתונות, וכשקרא כי "אמריקנים קשי יום ממשיכים לדבוק בו", באחד המאמרים, אמר מיד - "אני יכול לעמוד באמצע השדרה החמישית ולירות במישהו, ועדיין לא אאבד תומכים. זה מדהים".

בעת שאמר את הדברים, סימן טראמפ בידיו תנועת ירי באקדח לצורך המחשה, מה שהגביר את הפרובוקציה. יש לציין, כי מול מועמדותו של טראמפ קמה תנועה בתוך המפלגה הרפובליקנית שחבריה מצהירים כי לא ייבחרו בטראמפ, הנחשב לגזען ובעל סגנון גס, בשום תנאי. התנועה הוקמה בעקבות התבטאויותיו של טראמפ נגד מוסלמים ונגד הילרי קלינטון, שהדהדו בעולם כולו.

בתוך כך, הניו יורק טיימס מדווח על מועמד חדש ועצמאי - מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו יורק. בלומברג, איש עסקים מצליח שהונו מוערך ב-40 מיליארד דולר, כבר החל לגייס תמיכה, ועל פי הדיווחים הוא הקדיש לכך מיליארד דולר מכספו בלבד, זאת בנוסף לתרומות שהוא עתיד להביא. עד 2007 השתייך בלומברג למפלגה הרפובליקנית, אך מאז הוא נטש אותה.

סיכוייו להיבחר כמתמודד עצמאי, לא מטעם אחת משתי המפלגות הגדולות, קלושים למדי. ולפי הניו יורק טיימס בלומברג בחר בצעד הזה רק כאשר הבין כי מועמדותו של ברני סנדרס מתחזקת במפלגה הדמוקרטית, והוא אכן מתכנן לרוץ רק אם זה יהיה 'סנדרס מול טראמפ' - סיטואציה בה בוחרים רבים יימצאו את עצמם ללא בית פוליטי, וזאת משום שטראמפ נחשב להזוי, וסנדרס לקיצוני ביחס לעמדות האמריקאיות המסורתיות.

אם אכן ירוץ, יהיה בלומברג המועמד היהודי השני במירוץ הנוכחי לנשיאות ארצות הברית מלבד ברני סנדרס.
ברני סנדרס דונלד טראמם מייקל בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד