כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שורת אירועים בוטלו; זקני בורו פארק: "לא זוכרים כזה שלג"

סופת השלג גבתה מחיר דמים - 19 הרוגים לפחות; בחצרות האדמו"רים המתגוררים בארצות הברית דחו וביטלו אירועים

הסופה בניו יורק, צילום: אמיר לוי, פלאש90
הסופה בניו יורק, צילום: אמיר לוי, פלאש90

סופת השלג בחוף המזרחי בארצות הברית - תושבי השכונות החרדיות בברוקלין התעוררו בשבת בבוקר לערימות שלג גבוהות, ולסופה שגם זקני שכונת 'בורו פארק' בברוקלין, לא זוכרים.


כך מפנים את השלג בשיכון סקווירא. נשלח על ידי גולש 'בחדרי חרדים' אברהם בראייר

השלג נערם לגובה שחסם את פתחי הבתים. התושבים מספרים כי בליל שבת עוד הלכו החסידים לטישים, וכך גם שבת שבע ברכות לנכדת האדמו"ר מסאטמר נערכה כרגיל בבית המדרש בויליאמסבורג - אך שמחת השבע ברכות לנכדת האדמו"ר, שהייתה אמורה להתקיים במוצאי שבת בבית המדרש הגדול, כבר בוטלה בשל סופת השלגים.

ל'בחדרי חרדים' נודע שכך גם בחצר באבוב. בחסידות ביטלו כינוס לנשות הקהילה בנשיאות הרבנית אשת האדמו"ר מפאת מזג האוויר. אך למרות הכל, בסעודה שלישית כלל החסידים הגיעו להשתתף כמידי שבת.

בנוסף לאירועים הנ"ל, בוטלו גם דינרים וסעודות מלווה מלכה לטובת בית המדרש בעלעד בבורו פארק, ובית המדרש דעעש בויליאמסבורג.

ילדי תלמודי תורה יישארו הבוקר (א') בביתם עקב התגברות השלג. ביטול הלימודים יקל על ההורים, וזאת עקב כך שיום ראשון הוא בלאו הכי יום חופשי מהעבודה. החסידים מקווים כי הערב הטישים בחצרות האדמו"רים לרגל ט"ו בשבט, יוכלו להתקיים כרגיל, אם כי הסיכויים לכך קלושים.

בבורו פארק אומרים כי "הנס הגדול בשכונות החרדיות הוא שהשלג הגיע בעיצומה של השבת, וכך היהודים שלא נהגו ברכבים ניצלו בנס, ולא נפגעו בתאונות ואסונות".

באתר חב"ד און ליין מדווח כי טיסות של חסידי חב"ד ששהו ב-770 לרגל יום י' בשבט נדחו למועד לא ידוע, והחסידים נדרשים שלא לעזוב את המקום.
שלג חרדים בורו פארק חסידים סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד