כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

השוטר נתבע: סטר לקטין בהפגנה נגד עינויים

על פי כתב תביעה שהוגש לבימ"ש השלום בעפולה, שלושה שוטרים אחזו בקטין שהפגין בצומת התשבי, קצין משטרה ניגש אליו - וסטר בפניו • עו"ד יאדו מארגון חוננו: "להחמיר עם אלימות שמבוצעת על ידי שוטרים בלא שום הצדקה"

שוטרים, צילום: פלאש90
שוטרים, צילום: פלאש90

לבימ"ש השלום בעפולה הוגשה בשבוע שעבר תביעה אזרחית בעקבות תקיפה של קטין בהפגנה שנערכה במחאה על שיטות החקירה של חשודי פרשת דומא על ידי שב"כ, על פי כתב התביעה - הקטין הוכה בידי קצין משטרה שסטר לו בפניו, בעת ששלושה שוטרים נוספים ריתקו אותו לניידת.

ההפגנה המדוברת נערכה בצומת התשבי בעקבות הטענות על עינוי קטינים יהודים במתקני השב"כ במסגרת חקירת פרשת דומא. במהלך ההפגנה נעצרו 18 מפגינים, שחלקם התלוננו על אלימות קשה של השוטרים כלפיהם, שכללה התזת גז מדמיע.

בשבוע האחרון הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו תביעה אזרחית על סך 32,000 שקלים בשם קטין בן 15 שנעצר במהלך ההפגנה, והוכה לטענתו בידי קצין משטרה.

על פי כתב התביעה, במהלך ההפגנה נעצר הקטין ורותק על ידי שלושה שוטרים למכסה המנוע של ניידת המשטרה, וזאת כאשר הוא אינו מתנגד למעצר. בשלב זה הגיע קצין משטרה שסטר בפניו של התובע פעמיים, וזאת כאמור כאשר הוא מרותק לחלוטין בידי השוטרים. בהמשך נלקח הקטין בידי השוטרים לניידת תוך שהקצין דוחף אותו בגבו.

למחרת הוא שוחרר בבית משפט השלום בנצרת, ובהמשך הגיש גם תלונה במח"ש בגין האלימות שהופעלה כלפיו.

"מדובר באירוע מובהק של אלימות שוטרים, ובנסיבות מחמירות כאשר היא מופעלת באופן משולל רסן כלפי קטין נעדר עבר פלילי וחסר יכולת להתגונן", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד יאדו.

"אלימות שוטרים הינה תקיפה לכל דבר ועניין, ואין הנחות, אולי יש אף להחמיר עם אלימות שמבוצעת על ידי שוטרים בלא שום הצדקה עניינית כפי שאירע במקרה זה. האלימות מכאיבה, משפילה ופוגעת באופן קשה בביטחון האישי של האזרח ובאמון של האזרח ברשות".
פרשת דומא אלימות שוטרים עינויי נחקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד