כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אושר בממשלה: מע"מ על מים יופחת

הצעתם של שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי להפחית את המע"מ על תעריפי המים אושרה בממשלה

כחלון ודרעי. צילום: פלאש90
כחלון ודרעי. צילום: פלאש90

בשורה לשכבות החלשות: הממשלה אישרה הצהריים (א) בישיבת הממשלה את הצעתם של שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי להפחית את המע"מ על תעריפי המים הנמוכים לשכבות החלשות.

ההחלטה מצטרפת להחלטה שאושרה בכנסת ובממשלה לאחרונה להפחית את המע"מ על כל התחבורה הציבורית, החלטה שתיכנס לתוקף ב-1 לפברואר הקרוב. עלות ההחלטות שאמורות לחסוך סכום גבוה למשפחות מהשכבות החלשות, היא כמיליארד שקלים.

במהלך ישיבת הממשלה שיבחו שרי הממשלה את שר הפנים דרעי על יוזמתו. השרים ישראל כץ, גילה גמליאל ונפתלי בנט ציינו כי השר דרעי העביר כספים קואליציוניים של ש"ס לטובת הנחות גדולות על התחבורה הציבורית והמים לכלל הציבור.

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון: "זהו צעד נוסף במסגרת המלחמה שלנו ביוקר המחייה וצמצום הפערים החברתיים בישראל. ההפחתה בתעריפי המים מצטרפת להפחתת תעריפי התחבורה הציבורית שאושרה השבוע בכנסת כמו גם לרפורמה להפחתת ביטוחי החובה והפעולות להפחתת דמי הניהול בפנסיה. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק".

שר הפנים ויו״ר ש"ס, אריה דרעי: ״התחבורה הציבורית והמים הם שניים מהמוצרים הבסיסיים ביותר ואני שמח שההנחות הללו יובילו לכך שמשפחות רבות בישראל יהנו מהנחות של אלפי שקלים בשנה. סיעת ש״ס בראשותי העבירה את הכספים הקואליציוניים בסך 680 מיליון שקל להפחתת המעמ בתחבורה הציבורית ולאחר ששר האוצר כחלון הבין שמדובר בנושא חברתי ממדרגה ראשונה הוא נענה לבקשתי להוסיף עוד כ-300 מיליון שקלים לטובת ההנחה במים. גם הענקנו הנחות גדולות וגם לא פגענו במעמ האחיד. הבטחתי במערכת הבחירות להוריד את המע"מ על מוצרי יסוד והיום אני מקיים. אני מתחייב להמשיך בכך גם בהמשך״.
אריה דרעי משה כחלון הנחה מעמ אפס מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד