כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רוסיה: ה'חופשה' של בחורי הישיבות

קבוצת תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' ניצלה את חופשת החורף כדי ללמד ולחזק יהודים מקהילות נידחות ברוסיה

רוסיה: ה'חופשה' של בחורי הישיבות

בתקופת 'חופשת חורף' הקצרה הנהוגה ברוסיה בימים אלו, יצאה משלחת של תלמידים מהישיבה הגדולה "תומכי תמימים - ליובאוויטש" במוסקבה, למסע חיזוק התורה במזרח הרחוק ברוסיה, ביוזמת רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר.

בטיסה של למעלה מ-9 שעות, טסו התלמידים לערים 'חברובסק', 'בירוביג'אן' ו'וולדיווסטוק', שם התכנסו יחד עם רבני הערים ושלוחי חב"ד בבתי הכנסיות שבערים, אשר התמלאו ביהודים רבים שחשקה נפשם בלימוד התורה.

התלמידים, בליווי משפיע הישיבה, הרב זושא גורליק, ישבו ל'חברותא' ושיעורי תורה עם היהודים המקומיים, והעניקו להם מלוא חופניים שעות לימוד, החל מאותיות הקודש, חומש, נ"ך, משניות, גמרא, הלכה וחסידות. התלמידים, שחלק מהם לא ידע צורת אות יהודית עד זה מכבר, ישבו כזקנים ורגילים והעבירו דף אחר דף, שעה אחר שעה, בשינון וחזרה על תלמודם ובהכרת חלקים נוספים בתורה, כשהם לומדים בשקידה גדולה עם תלמידי הישיבה.

התלמידים הפיחו רוח חיים בקרב הקהילות, בתפילות משותפות בשבת ובימות החול, בסעודות השבת ובהתוועדויות חסידיות מרגשות ומלאות חן וטוהר של תלמידי הישיבה, שהשאיר רושם עז ובל יימחה על מאות יהודים שימשיכו את הקשר היהודי עם רבני הערים.

הישיבה במוסקבה, היא הוותיקה מכל הישיבות הקיימות כיום בחבר העמים, והיא כיום 'אם הישיבות' ברוסיה, ובה לומדים עשרות רבות של תלמידים בראשות ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדברג, ורבים מבוגריה משמשים כיום כרבנים וכלי קודש בערים רבות בכל רחבי מדינות חבר העמים.







































תצא תורה בחורי ישיבות רוסיה הרב לאזאר חופשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד