י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה השפיע על רוצח דפנה מאיר, בן ה-16

פירות ההסתה: המחבל בן ה-16 שדקר את דפנה מאיר הי"ד, הושפע מהתעמולה הפלסטינית, לפיו ישראל 'הורגת פלסטינים'. תחקיר השב"כ: דפנה מאיר הי"ד פתחה את הדלת למחבל, למרות שדקר אותה נאבקה בו וסגרה עליו את הדלת כמה פעמים

קברה של דפנה מאיר הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
קברה של דפנה מאיר הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעתניאל, הושפע מהסתה בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית, אשר הציגו את ישראל כמי ש"הורגת צעירים פלסטינים", כך הותר היום (א') לפרסום.

ביום שלישי האחרון, יומיים לאחר הפיגוע, בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נעצר המחבל מוראד אדעיס בן 16 מכפר בית עמרא, הסמוך לחברון, בחשד כי ביצע את פיגוע הרצח בעתניאל, במהלכו דקר למוות את דפנה מאיר הי"ד בת 38 ואם לשישה.

היום הותר לפרסום כי מחקירתו בשב"כ עולה כי במהלך התקופה שקדמה לפיגוע הרצח צפה המחבל בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית, אשר הציגו את ישראל כמי ש"הורגת צעירים פלסטינים".

עוד עלה כי ביום הפיגוע, ובהשפעת התכנים אליהם נחשף בטלוויזיה הפלסטינית, החליט המחבל לבצע פיגוע דקירה במטרה לרצוח יהודי. לנוכח סמיכות היישוב עתניאל למקום מגוריו (כ-3 ק"מ), החליט הקטין לבצע את הפיגוע בעתניאל.


מעצר הרוצח

לאחר הגעתו ליישוב, לאחר שהבחין בדפנה מאיר הי"ד, החליט לדקור את המנוחה מספר פעמים ונמלט מהיישוב. הוא פרץ לביתה כשהוא חמוש בסכין. מהתחקיר עולה כי דפנה מאיר הי"ד פתחה למחבל את דלת ביתה בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. המחבל דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו סגרה מאיר את הדלת כמה פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. צוותי רפואה שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה.

תוצאותיו הקשות של הפיגוע ממחישות פעם נוספת את חומרת האיום הנשקף מההסתה הפרועה המתנהלת כנגד מדינת ישראל והיהודים בתקשורת הפלסטינית, המשפיעה על מפגעים בודדים לבצע מעשי רצח ופיגועי טרור חמורים.

יוחאי דמרי, ראש מועצת דרום הר חברון, סיפר בהלווייתה כי "המחבל דקר את דפנה מספר פעמים ווידא הריגה. האימא בעת מאבק הצליחה לגרום לכך שהילדים לא ייפגעו. הבת הגדולה סיפרה שהמחבל ברח כי הוא לא הצליח לשלוף את הסכין מגוף האימא ולרצוח את הילדים האחרים, זה מזעזע".
הסתה ברשת טלויזיה פלסטינית פיגוע עתניאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד