כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הסערה מגיעה לכנסת: 'חוק העמותות' יעלה להצבעה הבוקר

החוק המבקש מעמותות הממומנות על ידי מדינות זרות לציין זאת בפרסומיהם הרשמיים, מגיע להצבעה במליאת הכנסת • חוץ מההתנגדות העזה משמאל, הקואליציה תתמודד גם עם משברים מבית - ח"כים שיסרבו להצביע בגלל הפינוי מחברון

הסערה מגיעה לכנסת: 'חוק העמותות' יעלה להצבעה הבוקר
פלאש90

דיון סוער צפוי להתקיים היום (ב') במליאת הכנסת בנושא 'חוק העמותות' השנוי במחלוקת, שיעלה לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

עשרות ח"כים ביקשו לקחת חלק ולשאת דברים בדיון, אותו תפתח שרת המשפטים איילת שקד. יש לציין כי מספר ח"כים בקואליציה הודיעו כי לא יצביעו עם הקואליציה כל עוד יאשרו למתנחלים שנכנסו לבית בשכונת 'אברהם אבינו' בחברון לשוב למקום.

בהצעת החוק הממשלתית שתעלה להצבעה היום מוצע כי עמותות שעיקר מימונן ממדינות זרות יחויבו לציין זאת בפרסומיהן הרשמיים, ההצעה מעוררת התנגדות עזה בקרב סיעות השמאל באופוזיציה.

גם בקרב חברי הקואליציה נרשמו קולות של ביקורות כנגד החוק. ח"כ מייקל אורן,‬ לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, אמר - "כמי שפעל כל חייו לקדם את יחסי החוץ של ישראל, מצפוני אינו מאפשר לי להצביע בעד חוק העמותות כפי שהוא מנוסח היום".

יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי התייחס אמש לאיומים של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואורן חזן שלא יצביעו עם הקואליציה עד להשבת המתנחלים לבית בחברון, ואמר כי - "מבחינת הקואליציה, לא צפוי השבוע שינוי בסדר היום. דינן של סוגיות שנויות במחלוקת בין סיעות הקואליציה להיות נידונות בדיאלוג פנימי בתוך הקואליציה ולא להוות עילה לאיומים על הממשלה. כלפי ח"כים שיכשילו את הקואליציה יינקטו צעדים כפי שאירע בעבר‭."‬
חוק העמותות פינוי מחברון איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד