כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כץ התייחס לעימות אתמול עם נתניהו

שר התחבורה כץ הגיע לוועדת הכלכלה והתייחס לסוגיית אפליקציית המוניות 'אובר', שאמש התקוטט עליה עם ראש הממשלה

השר ישראל כץ, פלאש90
השר ישראל כץ, פלאש90

שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר (ב') לדיון ברפורמה בענף הרכב. במהלך הדיון הגיב כץ ל"סערת אובר" ואמר "כי מי שרוצה להכניס את הובר שיכן 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".

השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בינו לבין נתניהו בנושא הזה ואמר - "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב, עם כל הכבוד. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים.

"מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".

כזכור, עימות סוער נרשם אמש בישיבת הממשלה, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ. העימות ירד אף לפסים אישיים. העימות החל כאשר שר התחבורה ישראל כץ שיבח את הוזלת המים שיזם השר אריה דרעי ואמר שהדרך האמתית להוזיל את יוקר המחייה היא על ידי יצירת תחרות כמו שעשה הוא בשמיים הפתוחים, בתשתיות, ברכבת ועכשיו בנמלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "נכון אתה הובלת, אבל עם הובר זה אחרת". נתניהו המשיך: "בישראל צריך לדאוג לתחרות. פגשתי את מנכ"ל אובר בדאבוס". בכך התייחס נתניהו לעובדה שהוגבלה פעילות חברת הובר, שלה אפליקציה להפעלת מוניות.

ישראל כץ ענה - "לי אתה אומר את זה? אני שפותח השמיים לתחרות? ואת הנמלים והרכבת? אין לי בעיה עם אובר רק שיפעלו במסגרת החוק. אם אתה רוצה קח את זה לטיפולך. אני מוכן להעביר נושא זה לטיפולך אלא אם כן יש לך ניגוד עניינים לעסוק בנושא התחבורה". בכך רמז לעובדה שפורסמה לפיה משרד עורכי הדין שמרון מולכו, המקורב לנתניהו, עוסק בתחום.

נתניהו הגיב: "תנוח דעתך, אין שום ניגוד עניינים ואני אשקול את זה בחיוב". כץ ענה: "המוצר שהובר רוצים להכניס הוא בעייתי בכל העולם בשל תחרות לא הוגנת ובישראל עוד יותר בגלל בעיות בטחון פנים. מה יקרה עם נהג לא מזוהה ממחנה הפליטים בשועפט שיש לו מספר צהוב יאסוף נוסע ויחטוף אותו ומה עם מי ששילם כסף עבור רישיון למונית? מי יפצה אותו?", נתניהו הגיב - "תשלח אותו אלי".

ישראל כץ - "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק". נתניהו הגיב: "אני לא מכיר את המנכ"ל של אובר בכלל".
ישראל כץ מוניות אובר איתן כבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד