ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

לקראת השלג בירושלים: המשטרה תסגור את כבישים 1 ו-443

סופת השלגים מתקרבת לבירה: חזאי 'בחדרי חרדים' צופה הפתעות בשעות הקרובות והיערמות השלג בשעות של לפנות בוקר • במשטרה נערכים לחסימת צירים מרכזיים, ובהם כבישים 1 ו-443 לקראת שעות הערב

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ביממה האחרונה נתונים תושבי ירושלים במתח בשאלה הגורלית - האם ומתי יגיע השלג לבירה, ובאיזה מינון.

חזאי 'בחדרי חרדים', הניק JUK, עושה סדר ומסביר: "לפי המכ"ם יש גוש מאד מפותח בדרך לירושלים. זה גוש אלים עם שני נקודות אדומות במכם, אם הוא יחזיק מעמד עד ירושלים יהיה פה הרבה הפתעות בשעה הקרובה. לא להיכנס ללחץ, הוא די קצר".

לדברי החזאי, "לפי המודל האיזורי של השמט צפוי בשעות הערב החלשה משמעותית של עוצמת המשקעים, זה יתחדש רק בחלק השני של הלילה ומחר לפנות בוקר יש תנאים לשלג שייערם.

"נתוני הרדיוסונדה מהלילה הראו שמפלס 850 היה חם מהצפוי במעלה, זה מגביר את כמות הגשם ומחליש את הקור, במקרה שלנו זה יכול להיות לטובה.

"כמו שציינתי אתמול, שלג אמיתי בירושלים רק משעות הלילה, היערמות רק מהשעות המאוחרות של הלילה. עד 8 בערב מפלס ה-500 לא יורד מתחת למינוס 27 ואם נצרף את מפלס ה-850 שהתחמם במקצת ברדיוסונדה של הלילה אין צפי לשלג שייערם בהתחלת הלילה, רק מחר לפנות בוקר יש חלון אמיתי. שלג באויר יהיה גם יהיה אבל לא נראה כרגע שזה ייתפס על ההתחלה ברמה של חסימות צירים".


שלג הבוקר בכנסת. צילום: עקיבא ווייס

והנה גם תחזית מזג האוויר באדיבות השרות המטאורולוגי: הערב (יום שני), יתחיל להיערם שלג בירושלים (בשלב הראשון שלג קל). באזור גוש עציון וחברון הטמפרטורות תגענה לקיפאון, ועשוי להיווצר קרח על הכבישים. בהמשך גם באזורים אלה צפוי שלג.

מחר בבוקר (יום שלישי), השלג בהרי המרכז ילך ויתחזק, וילווה בגרגרי ברד. באזור ירושלים (האזורים הגבוהים מ-700 מטרים) עשויים להצטבר מספר סנטימטרים של שלג.

בצהרים – שלגים לסירוגין ימשיכו בפסגות הגבוהות של הרי המרכז, ועשויה להיות הצטברות משמעותית. בירושלים, משקעים מעורבים לסירוגין, אפשרות לשלג.

בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי – השלג באזור ירושלים עשוי להתחדש, אם כי בכמויות קטנות. קיים חשש לקרח על הכבישים באזור השפלה (כביש 6), ושלג קל יתכן גם באזור הר הנגב.

היערכות מוגברת - כבישים 1 ו-443 ייסגרו
נוכח הצפי למזג אוויר סוער במיוחד, שוטרי משטרת ישראל נערכים החל משעות הערב המוקדמות לסגירת צירי תנועה מרכזיים, ביניהם, כביש 1 וכביש 443.

בהתאם למזג האוויר ותנאי הנסיעה בצירים, ייתכן וצירים אילו ייסגרו מבעוד מועד ולא תתאפשר נסיעה בהם, זאת על מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו.

נוכח צפי זה, המשטרה ממליצה לנהגים להקדים יציאתם מירושלים או כניסתם אליה, בטרם תימנע נסיעתם בצירים המובילים לעיר. נהג או הולך רגל אשר נקלע למצוקה וזקוק לעזרה, מתבקש להתקשר למוקד 100 וניידת תישלח לסייע לו.

כחלק מהשירות לציבור, מוקד אגף התנועה יזרים כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים ודרכים חלופיות ולכן, מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. כמו כן, מוקד 110 עומד לרשות הציבור בקבלת מידע שוטף באשר למצב בכבישים.

ממועצת הר חברון נמסר, כי החל מהשעה 15:30 צפוי שלג במקומות הגבוהים בהר חברון מ-750 מטר. ככל הנראה השלג יגיע לרוב ישובי ההר וכמובן לצירים. מתחילת ירידת השלג תיפסק התחבורה הציבורית באזור. הצפי הוא שהשלג יגבר לקראת ערב וייתכן שמחר הר חברון יהיה לבן והשלג ייתפס. הערב תתקיים הערכת מצב נוספת ואנו נעדכן לגבי קיום לימודים והסעות מחר בהתאם להתפתחויות.

רכבת ישראל השלימה היערכות מקיפה, על מנת להבטיח את המשך הפעלת קו הרכבת בין ירושלים ואזור המרכז, גם בתנאי מזג אוויר קשים ושלג, על פי לוחות הזמנים. כמו כן, נערכה חברת הרכבת למצב בו תצטרך לתגבר את שירות הרכבות בקו. במסגרת ההיערכות, הציבה היום רכבת ישראל בתוואי המסילה מערכות להתזת מים בלחץ גבוה, הכוללים חומרים למניעת קיפאון. בנוסף, הוצבו בתחנות ירושלים ובית שמש, אמצעים לפיזור מלח, פטריות חימום ובקבוקי שתייה.

עקב מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את העיר ירושלים בימים הקרובים, הבחינה בדיני מתווכים במקרקעין שנקבעה ליום רביעי ה-27.1.16 בשעה 12.00 בבנייני האומה בירושלים, תדחה בחודש ותתקיים ביום ראשון, ה-28 בפברואר באותו מקום ובאותה השעה. כ-2200 נבחנים היו צפויים להיבחן במועד זה, אך לאור היתכנות לקשיי גישה לעיר, והסכנה לביטחונם של הנבחנים, הוחלט על ידי מינהלת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים כי יש לדחות את הבחינה למועד אחר.

אלון שבות. צילום: גרשון אליסון




גוש עציון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90












שלג בבירה תחזית משטרה כביש 1 כביש 443

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד