כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בשורה: תושבי ירושלים בדרך לקלפי

ראש העיר החליט כי ייערכו בחירות למנהלים קהילתיים, בהם לא התקיימו בחירות בשנים האחרונות

ברקת. צילום: פלאש 90
ברקת. צילום: פלאש 90

בהתאם לדרישת סיעת "בני תורה" בעיריית ירושלים הכריז היום (ב) ראש העיר ניר ברקת על הליכה לבחירות כלליות תוך תשעים יום בכלל המינהלים הקהילתיים בעיר, בהן לא התקיימו בחירות מזה שנים רבות.

כבר כשהחלו להתפתח בעיות חילול השבת, הזהיר סגן ראש העיר חיים אפשטיין על החובה לקיים בחירות כלליות במינהלים הקהילתיים בעיר ולהביא לניהול ראוי ונכון במגוון השירותים הניתנים לציבור במסגרת המינהל הקהילתי השכונתי. בדברי הנימוק לדרישה הבהירה סיעת "בני תורה", "כי לא יתכן ששכונות שעברו שינוי דמוגרפי מן הקצה אל הקצה תמשכנה להתנהל על ידי אישים שאינם מכירים את אופים, מהותם וצרכיהם הבסיסיים של התושבים".

כראיה לדבריה ציינה הסיעה את שכונת קרית יובל, בה לא התקיימו בחירות מזה שנים רבות כשבמהלך העשור האחרון הקימו בה כאלף משפחות של בני תורה את ביתם, מה שמצריך מטבעם של דברים הקמתם של מבנים מסודרים עבור בתי כנסת ומוסדות חינוך לכלל הגילאים.

יצוין כי הודעת ראש העיר נאמרה במהלך דיון שנערך בלשכתו עם ראשי סיעות הקואליציה העירונית, חיים אפשטיין, אליעזר ראוכברגר, מיכל הלברשטאם, יעקב הלפרין, משה ליאון וצוות לשכת ראש העיר, וזכתה לגיבוי מלא של כלל הנוכחים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות תורנית וח-ן חרדי חיים אפשטיין בירך את ראש העיר על הודעתו וציין כי "מדובר בהישג משמעותיבביטול עוול שנמשך שנים ארוכות כאשר שכונות שלמות מתנהלות ללא מתן ביטוי וייצוג הולם לכלל התושבים". אפשטיין הוסיף את תקוותו שאנשי המינהלים הנוכחיים יסייעו בידי המערכות השונות לקיום הבחירות באופן תקין וראוי, ובמינימום תקלות לשביעות רצונם של כלל תושבי השכונות.

מדובר בפריצת דרך בין ברקת לנציגים החרדים. לבחדרי חרדים נודע כי בעקבות ההחלטה על הבחירות במינהלים - הוסרה ההצעה לסדר שהגישו המפלגות החרדיות והדתיים.

לדברי גורם בעירייה, מדובר באינטרס משותף של החרדים ושל ראש העיר ברקת. "נמאס לנו מיובלים שפעלו נגד החלטת ראש העיר". לדבריו, "הפורום הדתי מביא הישג מטורף. פירוק המינהל הסורר. מחברים את יובלים לרשימת המינהלים שלא ערכו שם בחירות".

יצויין כי לאחרונה ברקת פעל יחד עם המפלגות החרדיות למניעת פריצת הסטטוס קוו בהקרנת הסרטים בתשלום.
בחירות מינהלים ירושלים ברקת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד