י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פיגוע דקירה בבית חורון: שתיים נפצעו, אחת במצב אנוש

פיגוע דקירה שלישי בתוך יישוב: שני מחבלים חדרו ליישוב בית חורון, דקרו אישה בחדר כושר ופצעו אותה, הם המשיכו ופצעו אישה סמוך למכולת • איש ביטחון חיסל את המחבלים • הותירו 3 מטעני צינור בזירה

פיגוע דקירה בבית חורון: שתיים נפצעו, אחת במצב אנוש

פיגוע שלישי ברצף בתוך יישוב: שני בני אדם נדקרו הערב (ב'), ביישוב בית חורון, אישה אחת נדקרה בחזה ונפצעה באורח אנוש ואישה נוספת נפצעה בינוני עם דקירה בראשה.

מתחקור הפיגוע עולה כי שני המחבלים קפצו מעל גדר הישוב בית חורון סמוך למכולת בסמוך לשעה 17:00,

הם דקרו שני נשים ולאחר מכן הגיעו למכולת. נערים שהיו בתוך המכולת דיווחו למוכר, שהצליח להבריח אותם בעזרת עגלת קניות. המחבלים המשיכו בריצה לתוך הישוב וכעבור מספר מטרים חוסלו על ידי מאבטח של הישוב.

בסריקות של השוטרים נמצאו שלושה מטעני צינור מאולתרים שנזרקו לעבר המכולת ולא התפוצצו. חבלני משטרה נטרלו אותם.

כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועות הדקירה, ואמבולנסים של מד"א פינו אישה בת 23 שנדקרה בחזה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש, ופצועה כבת 58 עם דקירה בראש שמצבה מוגדר בינוני לבית החולים שערי צדק.

העתירו בתפילה עבור הפצועות שלומית בת נעמה רבקה ועבור עדינה בת צופיה לרפואה שלמה.


כוחות ההצלה בזירת הפיגוע. צילום: קבוצת מדברים תקשורת ודוברות מד"א

מפקד תחנת בנימין סנ"צ דודי חיון אמר כי "הפיגוע היום אירוע קשה והינו עליית מדרגה בחומרתו בהשווה לפיגועים האחרונים חדירה לישוב של שני מחבלים חמושים בסכין ומטענים שמצליחים לדקור שתי נשים". עוד הוסיף, כי "תגובה ערנית תוך אומץ לב של אזרחים מנעה פיגוע גדול יותר".

אל חדר המיון בהדסה הר הצופים פונתה תוך כדי מאמצי החייאה של מד"א פצועה אנוש בת 23, מאמצי ההחייאה נמשכים גם כעת על ידי צוות הרופאים בחדר המיון. למרכז הטראומה בשערי צדק פונתה פצועה בת 58, כשהיא בהכרה מלאה במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון.

ד"ר עופר מרין מנהל מרכז הטראומה סיפר כי היא נדקרה מספר דקירות בפלג גופה העליון, "היא מועברת כעת לבדיקות הדמייה ומשם לחדר ניתוח, לא נשקפת סכנה לחייה.

<&autoplay=offiframe src="https://cdn.bhol-cdnwiz.com/player.php?clipid=0_u7oced1n" width="714" height="403" scrolling="No" frameborder="0" id="idContent" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" scrollbars="no" transparent="yes">

חובש בכיר במד"א ליאור לוי סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאישה בשנות ה-40, היא הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים התחלנו בפינוי לבי"ח כשמצבה קשה מאוד".

דניאל בן דוד מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בשלושה זירות. בזירה הראשונה הייתה דקורה במצב קשה שלאחר מכן איבדה את ההכרה, זירה נוספת פצועה בהכרה שנדקרה בפלג גופה העליון. וזירה נוספת בה כוחות הביטחון ניטרלו את המחבלים. לאחר טיפול ראשוני בזירה פונו הנפגעות לבית החולים במצב קשה ובינוני עד קשה".

חובש בכיר במד"א זבולון קייטי סיפר: "הגענו לאישה כבת 58, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים פינינו אותה לבי"ח כשמצבה מוגדר בינוני".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר "מחשבותיי ותפילותי נתונות בשעה זו לפצועות הפיגוע הקשה בבית חורון הנאבקות על חייהן. אלו ימים קשים ורצופי התמודדות ואנו נוכל להם. נאבק בטרור ובהסתה המאפשרת אותו, נבוא חשבון עם כל רוצח נתעב וננצח, כי עם חפץ חיים אנו".

בתגובה לפיגוע, צה״ל מכתר את היישוב ממנו יצא המחבל. המנהל האזרחי יקפיא את היתרי העבודה למשפחת המחבל ולמעגלים נוספים באם יהיה צורך. ראש הממשלה נתניהו ביקש להכין תכנית מפורטת ומקיפה להגנה על הישובים.

צילום: חטיבת דובר המשטרה




















צילום: קבוצת מדברים תקשורת
















פיגוע דקירה פיגוע בבית חורון מחבלים חוסלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד