א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

החיד"ו וויס התגייס לפרשת הסמים בקייב

גבר ואשה שספק הופללו, ספק הבריחו סמים, שוחררו בערבות. החיד"ו וייס ל"בחדרי": "אין לי ספק שהם חפים מפשע"

ציבין והדיין
ציבין והדיין

לבקשת עו"ד מרדכי ציבין, המייצג גבר ואשה חרדים אשר נעצרו ב-26.12.15 בקייב בחשד להברחת סמים, נענה הדיין החיד"ו וייס מאנטוורפן להירתם ולעשות מאמצים על מנת לשחרר את השניים אשר במזוודותיהם נמצאו סמים, ואשר יש טוענים בנחרצות כי הסמים הוטמנו במכוון על מנת להפלילם, דבר שטרם הוכח ואין לכך ראיות בשלב זה.

השניים נעצרו כאשר היו בדרכם מאומן לשדה התעופה בוריספול שבקייב, לאחר שעצרו להתפלל בבית כנסת בקייב. הזוג טיילו במדינה יחד עם חבר של המשפחה, והם שוחררו בערבות לאחר שהפרקליטות המקומית התרשלה ולא הגישה בזמן את כתב האישום המקוצר. עם זאת, האישה שוחררה יומיים לאחר הגבר.

בשל מורכבות הנושא בהיבטים נרחבים, החליט עו"ד מרדכי ציבין לבקש מהדיין שיגיע בדחיפות לישראל, על מנת שיירתם למשימה וישקיע מאמצים לשחרר את השניים בהקדם. ואכן, הדיין נענה לבקשתו של ציבין והגיע בדחיפות אתמול לישראל. הדיין אמר ל'בחדרי חרדים' כי הוא בטוח כי כמו בכל המקרים האחרים שהוא טיפל אין לו ספק שהשניים חפים מפשע.

בשלב זה טרם ידוע מתי יתקיים משפטם של השניים, והוא עשוי להתקיים רק בעוד חודשיים. בשל העלויות הכספיות הגבוהות, פתחו בני משפחתו של הגבר קרן לגיוס כספים עבורם.

כזכור, הדיין גרם לסיום פרשת הבחורים שנעצרו ביפן בהצלחה, והוא מנוסה בבעיות משפטיות סבוכות מעין אלה. הוא גם ידוע כבעל קשרים עם משפטנים בכירים ועורכי דין מרחבי העולם, אשר בין היתר מומחים לטפל בבעיות הברחות סמים.

עו"ד ציבין, הידוע בקשריו המסועפים ברחבי העולם, נעזר ברבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ', אשר מסייע לזוג מבחינות רבות. ציבין אומר: "מדובר בזוג חפים מפשע לחלוטין, אשר לא היה להם כל קשר לסמים שהוטמנו במזוודותיהם, ותגובתי זו הינה במפורש לא תגובה רגילה לעורכי הדין המייצגים חשודים אלא מדובר במקרה אשר על פניו דורש חקירה קפדנית ומדוקדקת בטרם יוסקו מסקנות באשר למה בדיוק ארע".

הזוג שוחרר בשבוע שעבר בערבות בסך של 4,000$ לכל אחד.
אוקראינה חידו ווייס מרדכי ציבין סמים זוג חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד