י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

"רוצים שהחרדים ישטפו רצפות"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני בנאום סוער בכנסת: "ממשלות ישראל לא באמת רוצות לשלב חרדים בשוק העבודה"

גפני. צילום: פלאש90
גפני. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף הערב (ב') בחריפות במליאת הכנסת את האפליה של המגזר החרדי ואמר: "ממשלות ישראל אינן רוצות לשלב חרדים. זה שקר. זו צביעות. לא רוצים לשלב חרדים".

"בדיון בוועדת הכספים", סיפר גפני, "אמר נציג משרד האוצר כי יש מי שאמור לעבוד בעבודות פשוטות כשטיפת כלים, אלה נמצאים ברובד התחתון של ההשכלה, "כמו למשל החרדים"".

גפני התלונן על כך ואמר: "מי שלמד בישיבה 20 שנה צריך ללכת לשטוף רצפות? ראש הממשלה אומר שהוא רוצה לשלב גברים חרדים בעבודה הכוונה שוטפי רצפות, שוטפי כלים?




"יש חרדים רבים", אמר, "שמבקשים להשתלב בעבודה, אקדמאים, בלי סוף. כמה יש במשרדי ממשלה חרדים? אבל ביום חמישי התוודעתי לדבר מאוד מעניין. הייתי בסיור בבית ספר טכנולוגי חרדי. במקרה חרדי, חבר הכנסת אלפרט, חבר הכנסת לשעבר עומד בראש המערכת הזו, לומדים שם אלקטרוניקה, הנדסה. בסדר, מאוד יפה, בית ספר טכנולוגי.

"אני שואל אותם, את המורים שם ואת המנהלים, איפה אתם נמצאים במשרד החינוך, כל השנים. אני, אין לי טענות נגד השר בנט במקרה הזה, זה לא רק עכשיו. איפה אתם נמצאים? אז הם אומרים אנחנו לא נמצאים באגף הטכנולוגי במשרד החינוך, לומדים הכול. את כל המקצועות. אנחנו נמצאים במחוז החרדי.

"יש לי הצעה. יש בתי חולים שההנהלה שלהם חרדית. בית חולים לניאדו, מעייני הישועה, שערי צדק. אני מציע להוציא אותם ממשרד הבריאות, להכניס אותם גם למחוז החרדי, לגדר את זה עם גדר תיל ולשים את החרדים באותו מקום כל הזמן. שמישהו יבוא ויסביר לי למה בתי ספר טכנולוגיים, שלומדים שם את כל מקצועות הטכנולוגיה ברמה גבוהה, כמו שמשרד החינוך דורש, למה הם לא באגף הטכנולוגי? למה? כדי שהם יקבלו פחות תקציב? זאת האמת. כדי שיהיה עליהם יותר ביקורות, מה שאין את זה במקום אחר. שיפסיקו לשקר ממשלות ישראל שהם רוצים לשלב חרדים. זה שקר. זו צביעות. לא רוצים לשלב חרדים. אמרו, רוצים בתי ספר טכנולוגיים, הנה, בתי ספר טכנולוגיים חרדים.

למה כאשר מדברים על חרדים שרוצים לצאת לעבודה, שרוצים להשתלב במקצועות בכירים, אומרים להם תלכו לשטוף רצפות? אני אמצא את הדרך כדי לגלות את הצביעות הזו, שמדברים על שילוב חרדים מתכוונים למשהו אחר בכלל".,
משה גפני משרד האוצר שוק העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד