י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השם יקום דמה: נפטרה שלומית קריגמן שנפצעה בפיגוע אמש

קריגמן בת ה-24 תושבת שדמות מחולה נפצעה אמש באורח אנוש מדקירת מחבל בפיגוע ביישוב בית חורון; לאחר מלחמה עיקשת על חייה, הבוקר היא השיבה את נשמתה ליוצרה בבית החולים הדסה עין כרם • שיפור במצב הפצועה השנייה

זירת הפיגוע אמש
זירת הפיגוע אמש

מחיר דמים - הבוקר (ג') הלכה לעולמה שלומית קריגמן בת 24 מהיישוב שדמות מחולה, לאחר מלחמה על חייה בבית החולים הדסה הצופים, אחר שנפצעה אתמול בפיגוע הדקירה ביישוב בית חורון. שיפור חל במצבה של הפצועה השנייה.

בית חורון הודיעה כי היא אבלה על "פטירתה של שלומית קריגמן שנרצחה בידי בני עוולה. שלומית הייתה אהובה ומוכרת, את תקופת השירות הלאומי שלה, היא עשתה כקומונרית סניף בני עקיבא בית חורון. בשנה האחרונה התגוררה שלומית בבית סבה וסבתה שביישוב, בית משפחת קריגמן. מועד הלווייתה של שלומית יעודכן בהמשך".

כזכור, שני בני אדם נדקרו אמש ביישוב בית חורון, אישה אחת נדקרה בחזה, נפצעה באורח אנוש והבוקר כאמור נפטרה מפצעיה. מבית החולים 'שערי צדק' מדווחים על שיפור במצבה של אישה נוספת, בת 58, שנפצעה בינוני עם דקירה בראשה.

מתחקור הפיגוע עלה כי שני המחבלים קפצו מעל גדר הישוב בית חורון סמוך למכולת בסמוך לשעה 17:00, הם דקרו שני נשים ולאחר מכן הגיעו למכולת. נערים שהיו בתוך המכולת דיווחו למוכר, שהצליח להבריח אותם בעזרת עגלת קניות. המחבלים המשיכו בריצה לתוך הישוב וכעבור מספר מטרים חוסלו על ידי מאבטח של הישוב.

בסריקות של השוטרים נמצאו שלושה מטעני צינור מאולתרים שנזרקו לעבר המכולת ולא התפוצצו. חבלני משטרה נטרלו אותם. המחבלים אף ניסו להיכנס למכולת, אך נערים שהיו בתוך המכולת דיווחו למוכר, שהצליח להבריח אותם בעזרת עגלת קניות. המחבלים המשיכו בריצה לתוך הישוב וכעבור מספר מטרים חוסלו על ידי מאבטח של הישוב.


המוכר מניס את המחבלים. צילום: באדיבות ערוץ 2

"סידרתי מוצרים במדפי הסופר לקראת הסופה שיהיה מזון לתושבי הישוב", סיפר אמש ל'בחדרי חרדים' מוטי שלם, שהדף את המחבלים בעזרת עגלת הסופר. "לפתע אני שומע צרחות חזקות: "מחבל מחבל פיגוע! פיגוע ערבי ערבי!".

"רצתי לפתח הסופר ואני רואה שני נשים מוטלות בשלולית דם בשביל הסמוך, הבנתי שמדובר בפיגוע. לפתע הגיחו מולי בכניסה לסופר שני מחבלים עם סכינים כשהם מנסים לדקר אותי, תוך צרחות אללה אכבר. לא הססתי לרגע ולקחתי עגלת סופר תוך שאני מנסה להניס אותם.

"באותם רגעים שאני באטרף רץ לי בראש: או לדחוף אותם עם עגלת הסופר או לברוח אחורה והם נכנסים לטבוח בקונים. בסופר היו עשרה אנשים", ממשיך ומספר שלם, "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המחבלים היו מצליחים להכנס. ניצלנו בנס. זה יכול היה להיגמר בטבח ואסון כבד".

"לאחר שהצלחתי להבריח אותם, רדפנו אחריהם בכדי שלא יפגעו במקום אחר בישוב, ותוך כדי שאנחנו מנהלים מרדף הם צועקים אללה אכבר, וזורקים בלוקים, אבנים, חזיזים, ומטעני צינור. מאבטח הישוב שהוזעק למקום חיסל אותם, והמשטרה ניטרלה את החזיזים והמטענים שהושלכו לעברנו".

"אם לא היה לי עגלה להניס את המחבלים לא הייתם מדברים איתי", מסיים שלם, "אני אברך הגומל בכוונה".
פיגוע בית חורון שלומית קריגמן שדמות מחולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד