י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפילוג בסמינר מאיר: "בני תורה" מקימה סמינר חדש בבני ברק

המאבק לאחר התפטרות המנהל הותיק מסמינר מאיר הביא את 'הפלג הירושלמי' להכריז על הקמת סמינר חדש בבני ברק, בראשות הרב שמואל מאיר • כנסו כדי ללמוד על השם, הרישום, ומי יהיו אנשי הצוות החדש

סמינר מאיר בבני ברק. צילום: גוגל מפות
סמינר מאיר בבני ברק. צילום: גוגל מפות

על רקע הפילוג בשנה החולפת בסמינר הרב מאיר בבני ברק, וזאת כתוצאה מהמחלוקת הליטאית והתפטרות המנהל הרב שמואל מאיר ומינויה של המנהלת הרבנית בורנשטיין-גפן - הוחלט במפלגת "בני תורה" להקים סמינר חדש בעיר, תחת פיקוחו של המנהל המיתולוגי הרב שמואל מאיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסמינר החדש ייפתחו כל הכיתות מיד, וכמנהל ישמש כמנהל הרב לינדר מבית שמש. הרבנית אייזנטל, בתו של הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, תשמש בתפקיד מנהלת חינוכית. המנהל הוותיק הרב שמואל מאיר צפוי למסור שיחות חיזוק לתלמידות המוסד.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הסמינר יקבל תקציבים ממשרד החינוך, וזאת תוך התחייבות לנשיא הסמינר הגר"ש אויערבך כי אם יהיו בעיות של התערבות בחינוך, יפסיקו לקחת תקציב. שמו של הסמינר ייקרא 'אהל רחל' - ע"ש הרבנית אויערבך ע"ה, וההרשמה תחל החל ממחר.

בסיועו של חבר המועצה מטעם 'בני תורה' בבני ברק חיים רוחמקין, נראה כי עיריית בני ברק תסייע לסמינר החדש במציאת מבנה נוח וקבוע.

לדברי גורמים בפלג הירושלמי, הגר"ש אויערבך הורה על הקמת הסמינר מכמה סיבות, שהמרכזית שבהן היא "דיכוי והשתקת בנות שמשפחתם משתייכת לפלג הירושלמי והדרתם מפעילויות חברתיות בסמינר". יצויין כי פעילים בבני-ברק סביב הקמת הסמינר, חשבו בתחילת המאבק לפצל את סמינר 'מאיר' מיידית ולהקים כבר אז סמינר נפרד, על פי הדיווחים הגר"ש אויערבך מנע צעד זה.

גורם ב'פלג הירושלמי' שצוטט לכתבה זו, מגדיר את עקרונות הסמינר החדש ועל הדרך עוקץ את השאר, "בעוד אצלנו מגמת החינוך היא הסתגרות פנימה ויצירת חומות והיבדלויות נוספות מהרחוב ומהשפעותיו, בפלג השני מנגד שוקטים על השמרים ומאפשרים, גם אם לא במכוון, לרוחות זרות לחדור פנימה אם בערכי החינוך והתעסוקה או בתארים שנאסרו על ידי גדולי ישראל".

הרב זאב וולף מנהל הסמינר בב"ב. צילום: שוקי לררצילום: הרב זאב וולף מנהל הסמינר בב"ב. צילום: שוקי לרר
הרב זאב וולף מנהל הסמינר בב"ב. צילום: שוקי לרר

יצויין כי בעיר בני ברק קיימים שלושה סמינרים - סמינר הרב וולף ותחתיו סמינר הרב מאיר, וסמינר הרב כהנא. מה שיווצר כעת הוא מאבק רישום על כל תלמידה ותלמידה. עד היום סמינר הרב וולף נחשב כמי שנהנה מהעילית שבעילית, פתיחת הסמינר החדש עשויה להביא את סמינר 'מאיר' למאבק על אותן בנות, בגלל עזיבת תלמידות ממשפחות 'הפלג הירושלמי' לסמינר החדש 'אהל רחל'.

גורמים ב'פלג הירושלמי' טוענים, כי לאורך כל תקופת הפיצול הליטאי, הגיע המנהל הרב זאב וולף למעונו של הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז', וביקשו שלא ייפתח סמינר נוסף, מה שיצור בעיה לסמינר שבהנהלתו. כעת כאמור, בעקבות הפרשייה שהתפתחה מהתפטרות הרב מאיר, הוחלט להקים סמינר חדש.
סמינר מאיר הפלג ירושלמי עצניקים הפיצול הליטאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד