א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

צפו: מרגי מציע מבחן לאבו מאזן

ח"כ יעקב מרגי קורא לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, להעמיד את בנימין נתניהו במבחן • איך? צפו

יעקב מרגי. צילום: פלאש90
יעקב מרגי. צילום: פלאש90

בדיון שנערך אמש (ב') במליאת הכנסת קרא יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי לאבו מאזן להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו במבחן.

מרגי הציע כי יציע לנתניהו להגיע להפגש עם נתניהו לדון בנושא השלום. הדברים באים לאחר דברי אבו מאזן שאמר כי נתניהו לא מעוניין במו"מ.

ח"כ מרגי פתח את דבריו ואמר: "אתם יודעים, מה לעשות, גם אני הייתי שם. גם אני זכיתי שלא ברצוני להיות חבר באופוזיציה בקדנציה הראשונה שלי בכנסת ב-2003. וגם כן חוזר אחרי עשור, ב-2013. היום אני זוכה לעמוד כאן ללא מאמץ מיוחד. אני מוצא לעצמי את הנימוקים להדוף את הצעות האי-אמון".




מרגי התיחחס להצעות האי אמון בנושא המדיני ואמר "לפעמים, גם בכלי פרלמנטרי צריך את היושר הציבורי, את האומץ ואת היושרה הציבורית לבוא ולומר: לא הכול גרוע. ואם אתם מדברים על הקיבעון של הממשלה הזו, הקיבעון המדיני, מה, וכי נעלם מעיניכם גל הטרור האכזרי? נעלמו מעיניכם גלי ההסתה הפרועים שמתרחשים ברשות הפלסטינית? במערכת החינוך הפלסטינית שמביאה ילד, מביאה ילד רך בשנים, נער לרצוח בסכין. וביושר ובתמימות של ילד אומר כמסיח לפי תומו: כן, זו ההסתה, זה מה שראיתי, זה מה ששמעתי בטלוויזיה הפלסטינית.

"אז אני אומר: מה אתם רוצים? שנשליך את עצמנו לאבדון? אם אני הייתי אבו-מאזן, לו יצויר, הייתי מעמיד את נתניהו במבחן. הרי הוא אומר שהוא מזמין אותו ולא מגיע. שיגיד לו: אהלן וסהלן, אני מגיע מחר. בואו תעמידו. אולי ביבי מוליך אותנו שולל? אולי ראש הממשלה שלנו מוליך אותנו שולל? אני רוצה להישען על חסדו של אבו-מאזן. שיעמיד את נתניהו במבחן ויאמר לו: אהלן וסהלן, אני בא מחר. ואז נראה מי דובר אמת. ונראה באמת מי חפץ בתהליך שלום".

מרגי סיים את דבריו ואמר "רבותי, אי אפשר לבוא כל יום שני כאן ולומר: קיבעון-קיבעון-קיבעון, שחור-שחור-שחור, גרוע-גרוע, כי באמת זו ממשלה חברתית".
מרגי כנסת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד