כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לראשונה בגרמניה: בגרות בהלכה

תלמידי התיכון היהודי של חב"ד בברלין, ניגשו לבחינת הבגרות הראשונה בגרמניה בנושא מצוות והלכות כשרות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שבוע שעבר ניגשו תלמידי התיכון היהודי המסורתי של חב"ד בברלין לבחינת הבגרות הראשונה בגרמניה בנושא מצוות והלכות כשרות. בכך, הוכרו באופן רשמי, לראשונה מזה כ-80 שנה, לימודי המצוות וההלכות היהודיות כחלק מבחינות הבגרות בגרמניה.

התלמידים, תלמידי כיתה יא, נבחנו על פרויקט הגמר שלהם בנושא הלכות כשרות והיו לקבוצת התלמידים הראשונה של התיכון, אשר כחלק מתכנית לימודי היהדות שלו, ניגשה לבגרות בלימודי הלכה, חומש ותורה. ציון בחינה זו יצטרף לממוצע ציוני הבגרות הכללי של התלמידים, בו נכללים גם ציוני מקצועות הליבה במדינה, ויהפוך לחלק בלתי נפרד מציוני תעודת הבגרות הרשמית שלהם.

כחלק מתכנית הלימודים שלהם, רשאים בתי ספר תיכוניים פרטיים בגרמניה לשלב מקצועות שונים במקביל למקצועות הליבה לבגרות (לימודי שפה, מדעים, ומתמטיקה), בתנאי שאלה מוכרים על ידי משרד החינוך ונלמדים בשפה הגרמנית. כחלק ממדיניות זו, בנה התיכון היהודי תכנית ייחודית המשלבת לימודי עברית, הלכה, חומש ותורה, במקביל ללימודי מקצועות הליבה הנדרשים.

בית הספר ממנו צמח התירון, אשר הוקם לפני 10 שנים על ידי רב הקהילה היהודית בברלין, הרה"ג יהודה טייכטל שליט"א, הוא בית הספר היהודי שומר המצוות המלא היחיד בגרמניה, המקבץ אליו תלמידים יהודים מכל רחבי הקהילה. "התחלנו כבית ספר יסודי בלבד", מספר הרב דוד גבירץ, רב המוסד. "בהתחלה היו לנו רק שתי כיתות א' בלבד והיום, 10 שנים אחרי, יש לנו כ-150 תלמידים שלומדים בכיתות א עד יא. בשנה הבאה, כחלק מהצמיחה של בית הספר, תיפתח גם כיתה יב".

במקביל ללימודי היהדות נהנים תלמידי בית הספר גם מתכנית עשירה ללימודי עברית, במסגרתה הם לומדים שיעורי עברית החל מכיתה א. "אחד מההישגים הגדולים ביותר שלנו", מספר הרב גבירץ, "הוא שאנו מצליחים להביא את תלמידי כיתות א שלנו, שחלקם מגיעים ללא כל הכנה מוקדמת מבתים שאינם דוברי עברית, לכדי שליטה מלאה בקריאה וכתיבה בשפה. את הידע הזה מביאים הילדים אל הבית וככה גם ההורים לומדים יחד איתם את השפה".
ברלין גרמניה הלכה בגרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד